Pajhwok Afghan News

مسابقات اسکی با اشتراک ۱۸۰ ورزشکار در بامیان برگزار شد

بامیان (پژواک، ۱۱ حوت ۱۴۰۲): مسؤولین در ولایت بامیان از بر گزاری مسابقات اسکی در مرکز این ولایت با اشتراک ۱۸۰ ورزشکار خبر می‌دهند.

اسدالله‌ باتوری، رییس اتحادیه ورزشهای زمستانی افغانستان به پژواک گفت، مسابقات در دو سطح حرفوی و آماتور بین ورزشکاران محلی امروز جمعه (۱۱ حوت) به حمایت شرکت افغان بیسیم و افغان پیکس جهت حمایت و تشویق ورزشکاران اسکی راه اندازی گردیده است.

او تصریح کرد، از بین ۸۰ ورزشکار حرفوی بعد از پی‌نمودن ۲ کیلومتر فاصله هادی قهرمان این مسابقه و مهدی برنده مقام دوم این رقابت ها گردید، همچنان از بین ۱۰۰ ورزشکار آماتور که با اسکی چوبی به مسابقه پرداختند روح‌الله و محمد داود به ترتیب برنده مقام اول و دوم گردیده است.

ورزشکاران ضمن استقبال از راه‌اندازی چنین برنامه‌ها از کمبود امکانات و عدم وجود یک میدان معیاری در این ولایت شکایت دارند.

هادی یکی از برندگان این مسابقه علاوه نمود، وی هشت سال در بخش ورزش اسکی با ابتدایی‌ترین امکانات و چالش‌های مختلف فعالیت دارد که در این مسابقات نیز توانیسته در سکوه رقابت ها قرار گیرد.

او از نهاد های مربوطه خواست تا به مشکلات ورزشکاران رسیدگی نموده زمینه اعمار یک میدان معیاری و برگزاری مسابقات را در سطح ملی فراهم سازند.

سید کفیل مسوی سرپرست آمریت تربیت بدنی ولایت بامیان گفت، با گذشت زمان استقبال مردم و علاقه مندی جوانان به اسکی رو به افزایش است و تمام بازی های ورزشی از طرف مردم مورد حمایت قرار می گیرد.

به گفته او، در سال‌های گذشته حدود ۱۲ اسکی کلپ در سطح بامیان فعالیت داشت، اما این رقم به ۲۰ اسکی کلپ افزایش یافته است.

او افزود که در هفته‌های آینده یک مسابقه در سطح ملی در بامیان برگزار خواهد شد و اطمینان داد که با همکاری نهادهای مربوطه جهت حل مشکلات ورزشکاران نیز تلاش خواهند نمود.

گفتنی است که ورزش اسکی که در سال‌های اخیر در بامیان ترویج یافته و توجه جوانان را بیشتر جلب کرده‌ است.

Views: 16

خروج از نسخه موبایل