زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

صرافان خواهان محاکمه قاتلان فرد کشته شده يک صرافى در کابل شدند

author avatar
25 Jun 2011 - 18:00
author avatar
25 Jun 2011 - 18:00

کابل ( پژواک ٤ سرطان ٩٠):   صرافان در واکنش به حمله مسلحانه بر افراد صرافى احمدشاه حکيمى ، مرکز بزرگ تبادله اسعار (سراى شهزاده کابل  ) را   مسدود ساخته و از حکومت خواهان دستگيرى و محاکمه قاتلان فرد کشته شده در اين حمله  گرديدند.

عصر روز پنجشنبه گذشته افراد مسلح ناشناس در ساحه وزير اکبرخان مينه شهر کابل بر موتر يک صراف که پول نقد را به سمت ميدان هوايى انتقال ميداد، تيراندازى کردند.

سمونوال محمد ظاهر رئيس تحقيقات جرايم جنايى زون ١٠١ آسمايى کابل در همان روز گفته بود که در اين حمله ، يک تن کشته و دو تن ديگر مجروح شده اند.

صد ها تن از صرافان شهر کابل. امروز در واکنش به اين حمله در مقابل سراى شهزاده گردهم آمده و اين سراى را به گونه اعتراض مسدود کردند.

محمد امين جان خوستى رئيس اتحاديه صرافان سراى شهزاده در اين گردهمايى گفت که در اين حمله   يک تن صرافى احمد شاه حکيمى کشته و سه تن  ديگر مجروح شده اند.

وى گفت که حمله کننده گان مسلح حدود سه ميليون دالر امريکايى را از موتر صرافى احمد شاه حکيمى با خود برده اند.

خوستى ميگويد که سراى شهزاده تا زمانيکه حکومت از تحقيقات در مورد حمله روز پنجشنبه اطمينان ندهد، مسدود خواهد بود.

وى ادعا کرد که ارگان هاى امنيتى در ارتباط به اين حمله به موقع اقدام نکردند و افزود: (( واقعه در محلى رخ داده است که پوسته امنيتى در صد مترى آن واقع است؛ اما پوليس هيچ کارى نميکند. ))

خوستى هشدار داد که اگر امنيت صرافان تامين نشود و عاملين حمله ياد شده به پنجه قانون سپرده نشوند، آنها به اعتراضات صلح آميز شان دوام خواهند داد.

صد ها تن از صرافان گرد هم آمده در مقابل سراى شهزاده با يک صدا از مسوولين امنيتى خواستند تا واقعه ياد شده را جدى بررسى نمايند و عاملين آنرا به پنجه قانون بسپارند.

حاجى امين الله وجدانى يک صراف سراى شهزاده شهر کابل به آژانس خبرى پژواک گفت که اتحاديه هاى صرافان کندهار، هرات، مزارشريف و ننگرهار نيز خبر داده اند که اگر مسوولين امنيتى تعهد بررسى جدى اين حمله را ندهند، آنها نيز صرافى شان را مسدود کرده و دست به اعتراض خواهند زد.

وى صرافان را قشر بى گناه خواند و افزود: (( چرا ما را به غريبى نمى گذارند؟ چرا حکومت امنيت ما را تامين نمى کند؟ اگر ما کار و بار خود را متوقف سازيم، ما را خو خير است، اما هزاران تن ديگر که از همين طريق يک لقمه نان پيدا ميکنند، نيز بى کار خواهند شد. ))

صديق صديقى سخنگوى وزارت امور داخله به آژانس خبرى پژواک گفت که موضوع حمله روز پنجشنبه بر صرافان تحت بررسى جدى قرار دارد.

وى گفت: (( اين وظيفه پوليس است که چنين واقعات را تعقيب نمايد، ما در اين مورد جدى هستيم و در آينده نزديک نتايج بررسى ها روشن خواهد شد. ))

بازدیدها: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر