زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

آيساف يک داکتر  و دو عضو خانواده وى را به قتل رساند

آيساف يک داکتر و دو عضو خانواده وى را به قتل رساند

author avatar
23 Jul 2011 - 16:48
آيساف يک داکتر  و دو عضو خانواده وى را به قتل رساند
author avatar
23 Jul 2011 - 16:48

غزنى ( پژواک اول اسد ٩٠ ) : رئيس شفاخانه ملکى غزنى ميگويد که داکتر عاقله حکمت مسؤول بخش نسايى ولادى و دو عضو خانواده وى؛ توسط آيساف در مسير شاهراه کابل –غزنى به قتل رسيده اند .

داکتر اسماعيل ابراهيمزى رئيس شفاخانه ملکى غزنى به تاريخ اول اسد به آژانس خبرى پژواک گفت که داکتر عاقله حکمت و چند عضو خانواده وى به روز پنجشنبه به طرف کابل در حرکت بودندکه در منطقه شيخ آباد ولسوالى سيدآباد ولايت ميدان وردگ، مورد شليک نيروهاى آيساف قرار گرفتند .

ابراهيمزى گفت که در اين حمله آيساف، داکتر عاقله حکمت ، پسر ١٨ ساله وى و پسر ايور وى کشته و شوهرش مجروح گرديده است .

به گفتۀ موصوف ، بر نيروهاى آيساف در منطقه انفجار صورت گرفت و منطقه توسط آنها محاصره گرديده بود ، زمانى که عاقله حکمت و اعضاى خانواده وى ميخواستند از سرک عمومى به سرک خامه وارد شوند ؛ مورد شليک سربازان خارجى قرار گرفتند .

رئيس شفاخانه ملکى غزنى ميگويد که تمام داکتران و رياست صحت عامه غزنى، از اين رويداد متاثر بوده و خواستار بررسى جدى واقعه ميباشند .

اين رويداد؛ شام پنجشنبه گذشته در قريه شيخ آباد ولسوالى سيد آباد ولايت ميدان وردگ در مسير شاهراه کابل –کندهار به وقوع پيوست .

سمونوال زړور زاهد قوماندان امنيه غزنى نيز اين رويداد را دلخراش خوانده ؛علاوه کرد  که در اين مورد با مسؤولين ميدان وردک يکجا تحقيقات خواهند کرد .

شاهد الله شاهد سخنگوى والى ميدان وردگ نيز اين رويداد را تائيد نموده گفت که داکتر عاقله حکمت و اعضاى خانواده وى که توسط هر کسى کشته شده باشند؛ آنها محکوم ميکنند .

به گفتۀ شاهد، تا هنوز معلوم نيست که داکتر عاقله و اعضاى خانواده وى، بر اساس فير کدام طرف کشته شدند .

وى علاوه نمودکه نيروهاى آيساف به آنها گفته اندکه آنها بعد از انفجار در منطقه شيخ آباد مورد حمله مسلحانه  نيز قرار گرفتند که در نتيجه درگيرى بين دو طرف داکتر عاقله حکمت و اعضاى خانواده وى کشته شدند .

سيد عبدالله وليزى يکتن از اعضاى فاميل داکتر کشته شده، نيز به آژانس خبرى پژواک گفت  که اين رويداد بعد از آن در منطقه زرنى شنيز دره سيد آباد به وقوع پيوست که بر موتر نيروهاى خارجى انفجار صورت گرفت .

وى علاوه نمودکه نيروهاى خارجى؛بعد از اين انفجارموترهاى را که از منطقه عبور ميکردند، متوقف نموده و به هدف انتقام گرفتن به هر طرف شليک نمودند که در نتيجه آن سه عضو يک خانواده کشته و دو تن ديگر مجروح شدند .

اما دفتر مطبوعاتى نيروهاى آيساف درکابل ميگويدکه در اين رويداد درنتيجه  شليک آنها به مردم ملکى؛ تلفات وارد نشده است .

دفتر مطبوعاتى آيساف به آژانس خبرى پژواک گفت که يک موتر به سرعت به طرف نيروهاى آنها در حرکت بودکه توسط دست و ديگر وسايل به آنها اشاره شد، اما آنها توجه نکردند .

منبع علاوه نموده است  که نيروهاى آنها بر ماشين اين موتر شليک نمودند که بعد از آن موتر توقف نمود و در اين رويداد؛ صرف يک فرد مجروح گرديدکه توسط نيروهاى آنها تداوى شد.

داکتر عاقله حکمت در شفاخانه ملکى غزنى ايفاى وظيفه ميکرد و بعد از وقت در معاينه خانه خود به شهر ميرفت ، موصوف قبل از اين در ولايات هلمند و وردک نيز ايفاى وظيفه نموده است .

بازدیدها: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر