زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هزاران خانواده از٧١پروژه همبستگى مستفيد شدند

هزاران خانواده از٧١پروژه همبستگى مستفيد شدند

author avatar
24 Oct 2011 - 16:19
هزاران خانواده از٧١پروژه همبستگى مستفيد شدند
author avatar
24 Oct 2011 - 16:19

شهر کندز(پژواک، ٢ عقرب ٩٠): بیش از ١٥هزار فامیل از٧١  پروژه همبستگی ملی در ولایت کندز مستفید شدند.

ریاست احیا وانکشاف دهات کندز میگوید که کار اين پروژه ها شش ماه  درولسوالى هاى امام صاحب ، دشت ارچى ومركزكندز تکمیل و اينک به بهره بردارى سپرده شده است.

انجنيرعبدالرب حكيمى رئيس احياء وانكشاف دهات كندزبه آژانس خبری پژواک گفت که این پروژه ها شامل اعـمار و جغل اندازی بیش از ٤٣ کیلومترسرک،اعمار١٩٦ پلچک، ختم ١٢ کورس خیاطی وقالين بافى و حفر ١٨١حلقه چاه آب اشـامیدنی عمیق ونیمه عمیق است.

وى افزود که بخش ديگر اين پروژه ها را شبكه هاى آبرسانى به طول اضافه از ١٤کیلومتر با ذخاير  آن، توزيع ٦٠ دستگاه سولر(برق آفتابى) و دوبندآبگردان كه حدود ٨٠٠ جريب زمين را آبيارى ميكند، تشکيل ميدهد.

به گفتۀ حکيمى، این پروژها بالاتر از  ٥٨ميلیون افغانی؛ از بودجه انکشافی اين وزارت هزينه برداشته و بیش ازمزاياى آن ١٥هزار فامیل بهره مند شده اند.

عنايت الله ٤٧ ساله باشنده قریه حاجی امیرسرفرازولسوالی دشت ارچی ميگويد که آنان بخاطر رفت و آمد بر این راه با مشکلات زیادی مواجه بودند .

وی علاوه کرد: (( فاصله راه از قریه ما الی راه عمومی که به مرکز ولسوالی وصل میگردد تقریباً بیست کیلومتراست،ما این راه را بخاطریکه همه پلچک های آن خراب بود، در موتر طى  یک و نيم ساعت طی میکردیم وحتى برخی اوقات ما به راه های دیگر میرفتیم و دوالی سه ساعت را راه مى پيموديم.))

اما او گفت که ٢٢ پلچک در اين مسير از سوی انکشاف دهات با همکاری مردم به شکل اساسی وپخته اعمار شده وآنها حالا این فاصله را در کمتر از نیم ساعت در موتر مى پيمايند.

عنایت الله میگوید که چون اکثر مردم منطقه زراعت پیشه هستند ،حالا میتوانند با سهولت حاصلات خود را غرض فروش توسط موتر به مرکز ولسوالی انتقال بدهند .

مسوولان احيا و انکشاف دهات کندز ميگويند که ازآغازبرنامه همبستگى ملى كه شش سال ازآن ميگذرد تابه حال ١٩٠٧ پروژه عام المنفعه به هزينۀ بیش از يکهزار میلیون  افغانی از بودجۀ وزارت احيا و انکشاف دهات، باده درصدسهم مردم در مرکزوولسوالی های ششگانه کندز به بهره بردارى اضافه از٢٤٠ هزار خانواده؛ سپرده شده است.

بازدیدها: 7

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر