زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

باشندگان غور از افزایش قیمت تکت کام ایر شکایت دارند

باشندگان غور از افزایش قیمت تکت کام ایر شکایت دارند

author avatar
6 Nov 2011 - 14:03
باشندگان غور از افزایش قیمت تکت کام ایر شکایت دارند
author avatar
6 Nov 2011 - 14:03

چغچران (پژواک،١٥عقرب٩٠) باشنده گان ولایت غور، درحالی از بلند رفتن قیمت تکت طیارۀ کام ایر شکایت دارند که میدان هوایی این ولایت، یکماه قبل بازسازی شده و با وسایل پیشرفته مجهز گردیده است.

محمد نعیم یکتن از باشنده گان ولایت غور که توسط طیارۀ کام اير، از چغچران به هرات میرفت، به پژواک گفت: “مریض استم و از مجبوریت، توسط طیاره سفر میکنم؛ زیرا سرک ولایت غور خراب است و من تحمل تکانهای موتر و درد را ندارم.”

وی افزود که در کرایه طیارۀ کام ایر از غور به هرات، ٥٠٠ افغانی افزود شده و٤٣٠٠ افغانی اخذ میکند؛ درحالیکه قیمت تکت طیارۀ سایر شرکتها از هرات الی کابل که دو چند این فاصله (غور- هرات) است، ٥٨٠٠ افغانی است.

محمد نعیم علاوه نمود که وزارت ترانسپورت و مسوولین ولایت غور، باید در قسمت این مشکل مردم توجه کنند و نگذارند که کام ایر، خودسرانه عمل کند.

محمد حیدر کارمند ریاست معارف ولایت غور که غرض انجام کارهای اداری، قصد سفر  توسط طیارۀ کام ایر به کابل داشت، به پژواک گفت: “حدود یکماه قبل، بازسازی میدان هوایی این ولایت، به پایان رسید؛ اما برعکس تکت کام ایر به کابل، با ٥٠٠ افغانی افزایش، ٤٦٠٠ افغانی شده است، که برای مردم غیر اقتصادی می باشد.

وی افزود: “نسبت نا امن بودن و خرابی راه، با ید توسط طیاره سفر کند و کام ایر که دیگر رقیب ندارد، هرچه میخواهد اخذ میکند.”

وی از وزارت ترانسپورت تقاضا نمود که باید در مورد اقدام نماید.

گل محمد باشندۀ دیگر ولایت غور که توسط موتر، از هرات به چغچران سفر نموده، به پژواک گفت: “کرایۀ طیاره بسیار بلند است و مامردم غریب، توان پرداخت آنرا نداریم.”

وی افزود که به دلیل خرابی سرک هرات- چغچران، یک شب و دو روز را در سفر سپری نموده و خیلی خسته شده است.

گل محمد علاوه کرد که در مسیر راه در چندین محل، موتر آنها را افراد مسلح توقف داده و تلاشی نمودند.

موصوف اظهار داشت که اگر تکت طیاره، به قیمت مناسب باشد، بیشتر مردم از آن استفاده میکنند.

گل محمدگفت: “دولت باید یکی ازای دو کار ره انجام بته؛ یا سرک ره جور کنه و یا قیمت تکت طیاره ره ارزان کنه.”

هاجره وکیلی عضو شورای ولایتی غور، با تأیید بلند بودن قیمت طیارۀ کام اير در ولایت غور، گفت که درپروازها به ولایت غور، رقابت وجود ندارد و صرف کام اير فعالیت دارد.

وی افزود: “شرکت هوایی کامی اير که رقیبی را در مقابلش نمیبیند؛ هرچه میخواهد، اخذ میکند.”

وی گفت که این مشکل را با مسوولین ولایت و وزارت ترانسپورت در میان گذاشته؛ اما تا کنون اقدامی صورت نگرفته است.

امیر جان مسوول میدان هوایی ولایت غور، در مورد به پژواک گفت که این مشکل مسافرین را به وزارت ترانسپورت، گزارش داده اند و وزارت، در جواب گفته است که شرکتهای خصوصی، مطابق نورم خود عمل میکنند و هرگاه شرکت آریانا، طیاره های کوچک را خریداری نمود، پروازهایش را به این ولایت آغاز میکند.

وی باورد دارد تا زمانیکه رقابت در پروازها به میان نیاید؛ در قیمت تکت، تنزیل رونما نخواهد شد.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور، گفت که والی این ولایت، علاوه از جلب توجه وزارت ترانسپورت در این مورد، از مسوولین شرکت کام ایر نیز تقاضا نموده است که به ولایت غور سفر نموده و با مشاهدۀ مشکلات مردم، در قیمت تکت تنزیل بیاورند؛ اما تاکنون آنها به این ولایت نیامده اند.

فضل احمد مسوول دفتر شرکت کام اير در ولایت غور گفت: “واقعاً تکت پروازهای کام ایر، به ولایت غور و برعکس آن قیمت است.”

وی به پژواک گفت که شکایت مردم را از این ناحیه، به دفتر مرکزی رسانیده؛ اما تا کنون دراین مورد اقدام نشده است.

ننگيالى قلاتوال سخنگوی وزارت ترانسپورت، در ارتباط به شکایت مردم ولایت غور، به پژواک گفت: “این وزارت در قسمت تعیین قیمت تکت شرکتهای هوای خصوصی، حق مداخلۀ مستقیم را ندارد؛ زیرا بازار آزاد است؛ اما صلاحیت نظارت را دارد.”

وی افزود که نظر به شکایت مردم، از بلند بودن قیمت تکت طیاره، چندی قبل  در جلسۀ مقامات وزارت ترانسپورت، با مسوولین شرکتهای هوایی خصوصی، فیصله شد که قیمت تکت، از جانب این وزارت تعیین شود که چنین کاری صورت گرفت، اما میدان هوایی ولایت غور یک ماه می شود که بازسازی شده و امکان دارد مشکلی موجود باشد.

وی با اظهار بی خبری از افزایش در قیمت تکت پروازهای ولایت غور، وعده داد که این موضوع طور جدی وعاجل، از طریق این وزارت، تعقیب و بررسی میشود.

بازدیدها: 32

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر