زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک گروپ طالبان مسلح به برنامه صلح پیوستند

یک گروپ طالبان مسلح به برنامه صلح پیوستند

author avatar
27 Nov 2011 - 17:17
یک گروپ طالبان مسلح به برنامه صلح پیوستند
author avatar
27 Nov 2011 - 17:17

هرات(پژواک،٦قوس ٩٠)کمیته ولایتی شورای عالی صلح در هرات می گوید یک گروه ١٢ نفری طالبان مسلح که در جنوب شرق این  ولایت فعالیت داشتند؛ به کمک امنیت ملی به  برنامه صلح پیوستند.

مولوی غلام سرور، رئیس کمیته ولایتی شورای عالی صلح در هرات به آژانس خبری پژواک گفت که این گروه از طالبان که از ساکنان ولسوالی ادرسکن هرات هستند با تسلیم نمودن اسلحه و مهمات خود به امنیت ملی هرات، حمایت خود را از دولت اعلام کردند.

وی گفت:« بعد از این که هویت این افراد به عنوان اعضای گروه طالبان تثبیت شد درخواست آنان؛ برای پیوستن به برنامه صلح مورد تائید قرار گرفت و آنان به کمک مردم  محل و از طریق امنیت ملی به طور رسمی به برنامه صلح پیوستند.»

در یک خبرنامه امنیت ملی هرات که به دسترس پژواک قرار گرفته؛ آمده است که این گروه که تحت فرمان ملا عبدالسلام دلاور فعالیت داشتند هفت میل کلاشينکوف،‌ یک میل راکت انداز و مقداری مهمات را به این اداره تسلیم کردند.

امنیت ملی هرات؛ ساحه فعالیت این گروه را شماری ازقریه جات ولسوالی های ولسوالی های پشتون زرغون، ادرسکن و گذره اعلام کرده است.

عبدالصمد ٣٠ ساله،‌ از افراد این گروه گفت که از حدود یک سال پیش با طالبان مسلح یک جا شده بود.

وی گفت:« متوجه شدم که مخالفت مسلحانه و جنگ جز نا امنی و تخریب بیشتر وطن نتیجه ای ندارد و به همین سبب به برنامه صلح پیوستم که یک زنده گی آرام داشته باشم.»

عبدالصمد افزود که از دولت می خواهد در راستای انکشاف بیشتر ولسوالی ادرسکن پروژه های زیربنایی بازسازی را روی دست بگیرد تا با ایجاد کار برای مردم، زمینه همکاری بیشتر با دولت و تامین امنیت فراهم شود.

مولوی غلام سرور،‌ رئیس کمیته ولایتی شورای عالی صلح درهرات گفت که همه افراد این گروه؛ مطابق با برنامه کاری شورای عالی صلح تحت پوشش قرار می گیرند و بسته های کمکی را دریافت خواهند کرد.

به گفتۀ وی،‌ مطابق با این برنامه؛ قوماندان گروه ٣٠ هزار افغانی و هر کدام از افراد آن ١٥ هزار افغانی دریافت خواهند کرد.

بر پایه آماری که سه ماه پیش از سوی داوود شاه صبا، والی هرات اعلام شد؛ بین ١٠٠٠ تا ١٢٠٠ تن مخالف مسلح دولت در ٥٥ گروپ کوچک و بزرگ که شماری از آنان از دیگر ولایات هستند در مناطق مختلف هرات به ویژه در شرق این ولایت فعال هستند.

اما مسئول کمیته ولایتی شورای عالی صلح درهرات گفت که طی سه ماه گذشته؛ ١٢ گروپ از طالبان مسلح که شامل حدود ١٢٠ نفر می باشند به برنامه صلح پیوسته اند.

مولوی غلام سرور برنامه صلح در هرات را موفق خواند وگفت در حال حاضر، شمار زیادی از گروه های مخالف مسلح به ویژه طالبان اعلام آماده گی کرده اند تا به روند صلح بپیوندند.

اما وی گفت که به دلیل این که یک تعداد از این گروپها، از خارج ولایت هرات هستند. کمیته ولایتی شورای عالی صلح در هرات نتوانسته است آنان را جذب کند.

 

به گفتۀ رئیس کمیته ولایتی شورای عالی صلح درهرات؛ این گروه ها باید از طریق نمایندگی های شورای عالی صلح در ولایات مربوط با روند صلح یکجا شوند.

بازدیدها: 5

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر