زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سرپُل برای گرفتن مسوولیت امنیت آماده است

سرپُل برای گرفتن مسوولیت امنیت آماده است

author avatar
23 Dec 2011 - 15:35
سرپُل برای گرفتن مسوولیت امنیت آماده است
author avatar
23 Dec 2011 - 15:35

سرپُل (پژواک،٢جدی٩٠): مقامات ولایت سرپُل، با ابراز آماده گی برای گرفتن مسوولیت امنیتی این ولایت، خواهان تجهیز نیروهای امنیتی شدند.

مسوولین امنیتی سرپُل میگویند که آنها برای به عهده گرفتن بهتر مسوولیت امنیت، نیاز به نیروی پولیس بیشتر و تجهیزات مدرن تر دارند.

سید انور رحمتی والی سرپُل، به آژانس خبری پژواک گفت که انتقال مسوولیت امنیت به نیروهای افغان در این ولایت، در مرحلۀ دوم انجام خواهد شد.

به گفتۀ وی، با آنکه تنها ولسوالی صیاد این ولایت در مرحلۀ دوم شامل انتقال مسوولیت نیست؛ اما با آنهم آنها آماده گی لازم برای این برنامه را دارند.

رحمتی افزود که سرپُل، با ولایت ناامن غور و ولسوالیهای ناامن قوش تپه و درزاب ولایت جوزجان، هم مرز بوده و ممکن است از این ناحیه در صورت خروج نیروهای خارجی، با چالش مواجه شوند.

اما منبع اظهار داشت: «تلاش خود را به خرچ خواهیم داد که این پروسه با موفقیت انجام شود؛ با وجود اینکه در قسمت کمبود پرسونل امنیتی و پولیس، با بعضی مشکلات مواجه هستیم.»

در عین حال، مل پاسوال محمد یعقوب (زابلی) قوماندان امنیۀ ولایت سرپُل، به پژواک گفت که آماده گی لازم برای انتقال مسوولیت امنیتى را دارند.

به گفتۀ وی، برای به دست گرفتن امنیت در این ولایت، آمادگی های لازم را گرفته اند؛ اما به پولیس بیشتر و مجهزتر ضرورت دارند.

وی اظهار داشت که برای این امر، به کمیسیون انتقال مسوولیت؛ پیشنهاد افزایش نیروهای پولیس و دیگر مشکلات را داده اند.

اما موصوف از زمان دقیق و نحوۀ عملی شدن این پیشنهادات، معلومات ارائه نکرد.

مردم سرپُل نیز از این کار استقبال کرده و معتقداند که نیروهای افغان در صورت تجهیز، می توانند این مسوولیت را به خوبی انجام دهند.

حاجی سلطانی یکتن از شهروندان شهر سرپُل، به پژواک گفت: «ده سرپُل، حضور خارجیها چشمگیر نيست، تا رفتن شان روی سرنوشت امنیت مردم تاثیرگذار باشه.»

وی علاوه کرد که از انتقال مسوولیتهای امنیتی این ولایت، تشویشی ندارد؛ اما باید نیروهای امنیتی افغان، بصورت اساسی و درست تجهیز شوند.

حسین یکتن دیگر از باشنده گان ولایت سرپُل، به پژواک گفت: «ایکه نیروهای داخلی امنیت را از خارجیها میگیرن، خوب است؛ اما مردم هم باید برای تامین امنیت با پولیس همکاری کنن.»

به گفتۀ وی، اگر پولیس تجهیز نشود و امکانات لازم را در اختیار نگیرد و آموزش فنی نبیند، و خارجی ها بروند، ممکن است که وضعیت خراب شود.

انتقال مسوولیت امنیتی از نیروهای خارجی به افغان در مرحلۀ دوم، در ولایات دايکندى، نيمروز، پروان، سمنگان، سرپُل، تخار و بلخ و بعضى ولسوالیهاى ولايات (بدخشان، بادغيس،  غزنى، هلمند، هرات، کابل، غور، لغمان، ميدان وردگ و ننگرهار عملی می شود.

براساس اعلام حامد کرزی رئيس جمهور؛ قراراست که برنامۀ انتقال مسوولیت از نظامیان خارجی به نیروهای امنیتی افغانستان، تا پایان سال ١٣٩٣ تکمیل گردد.

Views: 5

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر