زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بارش برف برخی راه های مواصلاتی بامیان را مسدود کرده است

بارش برف برخی راه های مواصلاتی بامیان را مسدود کرده است

author avatar
15 Jan 2012 - 12:03
بارش برف برخی راه های مواصلاتی بامیان را مسدود کرده است
author avatar
15 Jan 2012 - 12:03

شهرباميان (پژواک،٢٥جدى٩٠): دو کوتل در ولايت باميان، براثر برفبارى مسدود گرديده و حدود ٤٥ مسافرى که در برف گير مانده بودند، به جاهاى مصوون انتقال داده شدند.

محمدرضا “رفعت” ریيس کمیته مبارزه با حوادث باميان، به آژانس خبرى پژواک گفت که کوتل هاى قوناق و شاتو، بر اثر برفبارى که از صبح ديروز آغاز شده و تا حال ادامه دارد، مسدود گرديده است.

وی افزود که در اين مناطق، تا ٦٠ سانتى متر برف باريده و مسافرين را دچار مشکل ساخته است.

کوتل قوناق، ولايت دايکندى را به ولايت باميان وصل ميکند و کوتل شاتو در بين ولسوالى هاى پنجاب و يکاولنگ باميان قرار دارد.

رفعت علاوه کرد: ٢٥مسافرى که در تونس و فلاينکوچ، از ولسوالى پنجاب به مرکز باميان مى آمدند و شب گذشته در زير کوتل قوناق گير مانده بودند، در يک هوتل جابجا گرديده و از خطر مصوون هستند.

همچنين محمد ناصر فیاض ولسوال یکاولنگ گفت: ٢٠ مسافر ديگرى که کارمندان امنیت ملی و معلمین بودند و در همين نوع موترها عبور مينمودند و شب گذشته در کوتل شاتو در برف گیر مانده بودند، به قریۀ زير کوتل در يک مسجد جابجا گرديده اند.

وی گفت که مسافرین را خطری تهدید نمی کند و احتمالاً آنها تا بازگشايی راه،  در همان قریه  باقی خواهند ماند.

از سوى ديگر، محمد زمان بهلول ولسوال ورث گفت که در کوتل قوناق، یک موتر فلاينکوچ چپه شده و چهار نفر زخم  برداشته اند.

بهلول علاوه کرد که پای یکی از مسافرین شکسته؛ اما حالت صحى ساير مجروحين خوب است و آنها فعلاً در يک قریۀ زير کوتل قوناق، انتقال داده شده اند.

ریيس کمیته مبارزه با حوادث باميان گفت که راه مواصلاتى ولسوالی های ورث، پنجاب وسیغان نیز بر اثر برفبارى سنگين با مرکز بامیان مسدود شده است؛ اما وی علاوه کرد که  شرکت هاى قراردادى بعد از توقف برفبارى، به بازگشايى اين ولسوالى ها و کوتل هاى قوناق و شاتو، اقدام خواهند کرد.

گفتنى است که در زمستان گذشته، صدها تن به شمول خانواده ها در دو طرف کوتل  قوناق در برف گير مانده بودند و چهار شبانه روز را در هوتل ها و منازل مردم، با مشکلات سپرى کردند. بيم آن وجود داشت که شمارى از آنها به علت سردى، جان بدهند؛ اما کوتل  توسط شرکت قراردادى بازشد.

بامیان که از دو مسير به کابل وصل ميشود، يکى از ولايات سردسير و مرکزى بوده و راه هاى آن، در زمستان اکثراً به روی ترافیک مسدود میگردد.

محمد رضايی نمایندۀ ترانسپورت لین کابل – بامیان، به پژواک گفت: مسير کابل – بامیان از راه کوتل شیبر، که از طريق درۀ غوربند ولايت پروان به کابل منتهى ميشود، باز است و مسافرین، امروز کوتل را عبور کردند.

اما کوتل حاجیگک که باميان را از طريق ولايت ميدان وردگ به کابل وصل ميکند و نسبت به کوتل شيبر، حدود ٦٠ کيلومتر با کابل فاصلۀ کمتر دارد، از ده روز بدينسو به علت برفبارى بسته است.

بازدیدها: 54

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر