زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تظاهرات در اعتراض به سوزاندن قرآنکريم وارد سومين روز شد

author avatar
23 Feb 2012 - 10:42
author avatar
23 Feb 2012 - 10:42

شهرکابل (پژواک،٤حوت ٩٠): براى سومين روز پى در پى در اعتراض اهانت به قرآنکريم از سوى نيروهاى خارجى، صد ها تن در کابل و چند ولايت ديگر، دست به مظاهره زده اند.

عساکر امريکايى سه شب قبل، چهار نسخه قرآن عظيم الشأن را در پايگاه نظامى بگرام ولايت پروان به آتش کشيدند و اين کار، عکس العمل مردم را برانگيخته و منجر به تظاهرات شده است. 

اين مظاهرات، صبح امروز در ولسوالى بگرامى ولايت کابل، شهر جلال آباد مرکز ولايت ننگرهار و ولسوالى خوگيانى اين ولايت،  مهترلام مرکز ولايت لغمان و ولسوالى هاى قرغه يى و الينگار اين ولايت به راه افتايده است.

در عين حال، تظاهرات در ميدان شهر مرکز ولايت ميدان وردگ، شهرميمنه مرکزفارياب، ولسوالى بغلان مرکزى ولايت بغلان و ولسوالى خوشى ولايت لوگر نيز آغاز گرديده است.

آنها شعارهاى ضد نيروهاى خارجى را سر داده و خواستار خروج نيروهاى خارجى از کشور هستند.

در تظاهراتى که با شرکت صدها تن در ولسوالى بگرامى به راه افتاده، آنها از منطقۀ نساجى بگرامى، به راهپيمايى به سوى شهر کابل پرداخته اند.

خبرنگار آژانس پژواک، از محل گزارش داد که مظاهره چيان با سردادن شعارهاى ضد دولتى و نيروهاى خارجى، بيرق هاى سبز و سفيد را با خود حمل ميکنند.

تظاهرکننده گان، درحالى قصد حرکت به سوى شهر کابل را دارند که ديروز صدها تن در ساحۀ  هودخيل شهر کابل، تايرها را در سرک به آتش کشيده و سرک را مسدود نمودند و قصد داخل شدن به شهر کابل را داشتند؛ اما از سوى نيروهاى امنيتى با پاشيدن آب و فيرهاى هوايى، به عقب زده شدند.

همچنان صدهاتن از باشنده گان شهرکابل، در مقابل ساختمان شوراى ملى  نيزدست به تظاهرات زده و سرک دارالامان را براى دوساعت مسدود ساخته بودند.

در تظاهرات دو روز گذشته  در کابل و شمارى از ولايات ديگر، هفت تن کشته  و ٣٠ تن به شمول سه پوليس مجروح گرديدند.

بازدیدها: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر