زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عوايد سال جارى دولت در مقايسه به سال گذشته ٢٠ در صد افزايش يافته است

عوايد سال جارى دولت در مقايسه به سال گذشته ٢٠ در صد افزايش يافته است

author avatar
17 Mar 2012 - 17:18
عوايد سال جارى دولت در مقايسه به سال گذشته ٢٠ در صد افزايش يافته است
author avatar
17 Mar 2012 - 17:18

کابل ( پژواک ٢٧ حوت ٩٠): عوايد دولت در سال جارى به صد ميليارد افغانى افزايش يافته است که در مقايسه به هدف تعيين شده صندوق جهانى پول، دو ميليارد افغانى افزايش را نشان ميدهد.

 عزيز شمس سخنگوى وزارت ماليه به آژانس خبرى پژواک گفت که تاکنون ٩٤ ميليارد افغانى، عوايد سال جارى از ولايات به مرکز انتقال يافته است و شش ميليارد ديگر تا  نيمۀ ماه آينده انتقال خواهد يافت.

 عزيز شمس ميگويد که از جمله عوايد سال جارى، ٥٠ فيصد آن از طريق گمرکات و متباقى از ماليات ساير ارگان هاى مربوطه به دست آمده است.

 وى ميگويد، اين در حاليست  که صندوق جهانى پول(I.M.F) هدف جمع آورى ٩٨ ميليارد افغانى عوايد را الى اخير سال، براى افغانستان تعيين کرده بود.

 به گفتۀ شمس، صندوق ياد شده نظام هاى مالى شمار زياد کشور ها را نظارت ميکند و کمک کننده گان با کشور هاى مساعدت ميکنند که اين صندوق در مورد نظام مالى آن، نظر مثبت داشته باشد.

 وى افزود: (( افغانستان امسال نسبت به هدف تعيين شده از طرف صندوق ياد شده عوايد بيشتر داشت و اين يک دستآورد است زيرا با اين کار، افغانستان اعتماد جامعه جهانى را به دست مياورد. ))

 شمس، رهبرى خوب در گمرکات، جمع آورى عوايد به گونه شفاف و جديت، تشويق تاجران به ماليه دهى، مکافات و مجازات کارمندان  و راه اندازى برنامه هاى آموزشى براى کارمندان در زمينه گمرکات را از عوامل افزايش عوايد خواند.

 وى افزود: (( ما تلاش داريم که با استفاده از منابع ديگر عايداتى، عايد حکومت را افزايش دهيم تا بودجه عادى کشور، از طريق آن تمويل شود. ))

 شمس گفت که عوايد دولت در حال حاضر ٦٠ فيصد بودجه عادى را تشکيل ميدهد و متباقى چنان بودجه انکشافى، از کمک هاى خارجى تمويل ميشود.

 قرار معلومات وزارت ماليه، عوايد سالانه دولت در سال ١٣٨١ خورشيدى، ٢٠٠ ميليون افغانى بود و بعد از آن ،همه ساله ميزان عوايد دولت افزايش يافته است.

 عوايد دولت سال گذشته؛ بيش از ٨٠ ميليارد افغانى بود

 به گفت: وى، دولت پلان دارد تا عوايد سال ١٣٩٢ به حدى افزايش يابد که بودجه عادى کشور را تمويل کند.

 

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر