زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قوماندان امنيه خاص کنر به يک سال حبس محکوم شد

author avatar
1 May 2012 - 18:51
author avatar
1 May 2012 - 18:51

اسعد آباد ( پژواک ١٢ ثور ٩١): قوماندان امنيه ولسوالى خاص کنر به دليل غفلت وظيفوى و يک افسر ديگر به  اتهام اختلاس از يک الى پنج سال حبس محکوم شدند.

 اين دو تن امروز (١٢ ثور) به طور علنى در رياست استيناف اسعدآباد مرکز ولايت کنر محاکمه شدند.

 عبدالمعبود خليلزى څارنوال محکمه نظامى کنر، قوماندان امنيه ولسوالى خاص کنر را به غفلت وظيفوى و آمر اکمالاتى قوماندانى را به اختلاس متهم کرد.

 وى افزود که ٢٧ کيلو گرام گوشت براى منسوبين پوليس ملى خاص کنر حواله بود ؛اما آنها ١٣ کيلوگرام گوشت را براى شان خريدارى ميکردند.

 څارنوال خليلزى خواهان مجازات افراد ياد شده مطابق ماده ٢٦٨ قانون گرديد تا براى ديگران عبرت گردد.

 محمد طاهر فيصل و توريالى وکلاى مدافع متهمين تمام ادعا هاى څارنوال را بى اساس خواند ه و از هيئت قضايى خواهان برائت شان گرديدند.

 چندتن از سربازان خاص کنر نيز گواهى دادند که در اعاشه آنها نسبت به گذشته بهبودى رونما شده است.

 آنها استعلام تحريرى که در آن نام ها و نشان هاى انگشت شان حک شده بود، رد کرده گفتند: ((در اين مورد از ما هيچگونه پرسان نشده است و نه ما شکايت کرده ايم، در اين دوسيه سندى که به نام ما ساخته شده است، جعلى است و ما آنرا نمى پذيريم. ))

 قاضى محب الله رئيس هيئت قضايى بعد از استماع ادعاهاى هردو طرف و اظهارات شاهدان، شمس الرحمن آمر اکمالاتى را به اساس بند دوم ماده ٢٦٨ قانون جزا به پنج سال و يک ماه حبس تنفيذى و به اساس احکام ماده ٢٧٣ قانون جزا به  ٣٤٦هزار و پنجصد افغانى بخاطر گوشت اختلاس شده به جريمه نقدى محکوم کرد.

  همچنان حبيب الله جنگى قوماندان امنيه را بخاطر غفلت وظيفوى به اساس ماده ٤٣ قانون جرايم عسکرى به يک سال حبس تنفيذى محکوم کرد.

 وى گفت که اين حکم قطعى نيست و آنها تميزخواهى کرده ميتوانند.

 ذبيح الله يک باشنده کنر که جريان محکمه را از نزديک مشاهد کرده، به پژواک گفت که اگر تمام افراد کوچک و بزرگ به گونه علنى محاکمه و مجازات شوند، ميزان اختلاس و فساد در دواير دولتى خيلى کاهش خواهد يافت.

 اما وى افزود که اگر افراد پائين رتبه و بى واسطه محاکمه شوند و از محاکمه افراد بلند رتبه خوددارى شود، در آن صورت هيچ معنى ندارد و فساد بيشتر خواهد شد.

Views: 3

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر