زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هشت مخالف مسلح به شمول قوماندان آنها کشته شد

هشت مخالف مسلح به شمول قوماندان آنها کشته شد

author avatar
3 Jun 2012 - 11:24
هشت مخالف مسلح به شمول قوماندان آنها کشته شد
author avatar
3 Jun 2012 - 11:24

فيض آباد- کندز(پژواک،١٤ جوزا ٩١): هشت مخالف مسلح دولت به شمول يک قوماندان آنها در ولايت بدخشان کشته شدند و دو تن ديگر با موادمنفجره در ولايت کندز بازداشت گرديدند.

سمونوال سخی داد حیدری آمر امنیت قوماندانی امنیۀ بدخشان، امروز (۱۴جوزا) به آژانس خبری پژواک گفت که این عملیات، شب گذشته در منطقۀ برلاس ولسوالی ارگوى آن ولايت انجام شد.

به گفتۀ وی، در نتیجه عملیات و درگیری نیروهای افغان به حمایت آیساف، هشت طالب مسلح به شمول مولوی سیف الدین قوماندان محلی آنها به قتل رسيد.

حیدری افزود که این عملیات، بر پایگاه موقت طالبان مسلح صورت گرفت.

عبدالمعروف راسخ سخنگوی والی بدخشان، کشته شدن مولوی سیف الدین را در تامين  امنیت ولسوالی ارگو تاثیرگذار خوانده، گفت که در این عملیات؛ چهار راکت آرپی جی، پنج میل کلاشنکوف و مقداری مهمات مختلف النوع نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

به گفتۀ منبع، در این عملیات به نیروهای امنیتی کدام تلفاتی وارد نشده است.

مطیع الله یکتن از باشند گان محل گفت: «نیروهای امنیتی از چند روز پیش، در حال گزمه در منطقۀ برلاس بودند که بالاخره شب گذشته، بالای یک منزل حمله کردند وهشت طالب را کشتند.))

از جانب ديگر آيساف ميگويد که نيروهاى آيساف و افغان، عملياتى را بخاطر دستگيرى يک عضو تحريک اسلامى ازبکستان در ولسوالى ارگو انجام دادند.

 در خبرنامه اى که از سوى دفتر مطبوعات نيروهاى آيساف به پژواک رسيده، گفته شده که اين عضو تحريک ازبکستان، مسوول انتقال سلاح و موادمنفجره براى مخالفان مسلح دولت به هدف حمله بر نيروهاى افغان و آيساف در اين ولايت بود.

منبع افزود که نيروهاى مشترک در جريان عمليات، مورد حملۀ دو گروپ مخالفان مسلح قرار گرفتند و سپس توام با درخواست حملۀ هوايى، به عمل متقابل پرداختند.

به گفتۀ منبع، نيروهاى مشترک بعد از حملۀ هوايى، ساحه را بررسى کردند و ثابت شد که در اين رويداد، شمارى از مخالفان مسلح دولت کشته شده؛ اما  به افراد ملکى آسيب نرسيده است.

آيساف در مورد سرنوشت اين عضو تحريک ازبکستان چيزى نگفته؛ اما افزوده است که در نتیجۀ این عملیات، نیروهای امنیتی پنج میل کلاشنکوف، سه راکت انداز، چند فیر راکت سرشانه ای و چندین بمب دستى را به دست آورده اند.

 در يک رويداد ديگر، دو تن همراه با موادمنفجره در ولايت کندز بازداشت گرديد.

سید سرور حسينی مسوول مطبوعات قوماندانی امنیۀ کندز گفت که اين دو تن، شب گذشته در عمليات پوليس ملى با همکارى پوليس محلى، از يک منزل در قريۀ باسوس ولسوالی چهاردره همراه با پنج مرمی توپ ۸۲ ملى مترى، مقدارى موادمنفجره، دو بُشکه چرس خام، چند بمب دستی و فیوزهای ماین، دستگير شده اند.

وى به پژواک گفت که آنها با طالبان مسلح وابسته بوده و قصد داشتند که از این موادمنفجره در حملات علیه نیروهای امنیتی افغان و خارجی استفاده نمايند.

طالبان مسلح، تا حال در مورد کشته شدن افراد خود در بدخشان و دستگيرى دو تن در کندز، چيزى نگفته اند.

Views: 11

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر