زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو گروپ مسلح غيرقانونى به پروسۀ صلح پيوست

author avatar
24 Jun 2012 - 17:55
author avatar
24 Jun 2012 - 17:55

چغچران، هرات (پژواک،٤ سرطان٩١): دو گروپ مسلح غيرقانونى در ولايات غور و هرات، به پروسۀ صلح پيوست و چهارصد سرباز اردوى ملى به هدف تحکيم امنيت، در غور مستقر گرديد.

 عبدالحى خطيبى سخنگوى والى غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که يک گروپ ده نفرى به سرگروپى عبدالغفور که در ولسوالى شهرک عليه دولت فعاليت ميکرد، بر اثر تلاشهاى رياست امنيت ملى اين ولايت، امروز(٤ سرطان) با روند صلح يکجا شد.

 وى افزود که آنها هفت ميل سلاح مختلف النوع را باخود آورده و تعهد نموده اند که در راستاى تحکيم امنيت با دولت همکارى ميکنند.

 عبدالغفورسرگروپ آنها گفت : “ما از جنگ خسته شده ايم، بخاطرى که دولت بستر صلح را فراهم کرده، از جنگ دست کشيده ايم؛ اميد است که دولت براى ما زمينۀ کار را مساعد گرداند.”

 درين حال، امروز ٤٠٠ سرباز اردوى ملى در شهر چغچران مرکز ولايت غور نيز مستقر شد.

سمونوال دلاورشاه دلاور قوماندان امنيۀ غور، به پژواک گفت که اين عده سربازان، با تانک و ساير لوازم جنگى مجهز بوده و در تامين امنيت نقش بازى ميکنند.

وى افزود که قرار است ٥٠٠ سرباز ديگر اردوى ملى، در چند روز آينده نيز در ميدان هوايى چغچران مستقر گردند.

دلاور افزود که اين سربازان، مربوط قول اردوى ٢٠٧ ظفر هرات بوده و در آينده، عمليات را برضد مخالفان مسلح دولت و ساير افراد مسلح غيرقانونى، در مرکز و ولسوالى هاى اين ولايت، به راه خواهند انداخت.

قبلاً مقامات محلى گفته بودند که حدود شش هزار نفر مسلح غيرقانونى در ترکيب ١٥٣ سرگروپ و حدود ٢٠٠ مخالف مسلح، در غور فعاليت دارند.

  در عين حال، يک گروپ ده نفرى مخالف مسلح در ولسوالى گذرۀ ولايت هرات، از طريق رياست امنيت ملى آن ولايت به پروسۀ صلح پيوست.

 محى الدين نورى سخنگوى والى هرات ميگويد که اين افراد مسلح به سرگروپى عزيزاحمد، با ده ميل سلاح و مقدارى مهمات و همکارى کميتۀ ولايتى شوراى عالى صلح هرات، به پروسۀ صلح پيوسته اند.

 عزيزاحمد گفت که از دولت ميخواهند براى آنان کار پيدا نموده و پروژه هاى بازسازى را در منطقۀ شان روى دست بگيرد.

 مسوولان محلى هرات ميگويند که پلان يک پروژۀ سرکسازى که از مرکز هرات با عبور از ولسوالى گذره به ولسوالى پشتون زرغون منتهى ميشود، روى دست بوده و قرار است که کار اين پروژه به زودى آغاز گردد.

 گفتنى است که از آغاز پروسۀ صلح (دو سال قبل) تا حال بيش از ٤٧٠٠ مخالف مسلح، در ولايات مختلف از خشونت دست کشيده و با روند صلح يکجا شده اند.

بازدیدها: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر