زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم غور خواهان اعمار شاهراه مرکزی کشور شدند

author avatar
13 Oct 2012 - 18:34
author avatar
13 Oct 2012 - 18:34

چغچران (پژواک، ٢٢ ميزان٩١): صدها تن از باشنده گان ولايت غور، در مسير شاهراه هرات- کابل تجمع نموده، خواستار اعمار سرک مرکزى افغانستان شدند.

این تجمع که با اشتراک نهادهای مدنی، اعضای شورای ولایتی، علماى دینى، ريیسان شورای انکشافی، زنان و مردم داير گرديده بود، شعارهای “ما خواهان اعمار سرک مرکزی (غور، بامیان، دایکندی، میدان شهر، هرات) هستيم”، سر مى دادند.

آنها شامل شدن سرک مرکزى در بودجۀ انکشافى ١٣٩٢ و عملى شدن وعدۀ رييس جمهور را نيز مى خواستند.

محمد صادق یوسفی عضو شورای ولایتی غور که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت که نبود سرک در مناطق مرکزی، سبب شده تا این مردم، به خدمات اجتماعی دسترسی پیدا نکنند و  با مشکلات زیاد اقتصادی و اجتماعی مواجه بمانند.

وى علاوه نمود که ريیس جمهور، در سفرى که  سال ١٣٨٢ به غور داشت، وعدۀ اعمار این سرک را به مردم داده بود که تاهنوز عملی نشده است.

وى افزود: “ما امروز از دولت افغانستان و جامعۀ جهانی میخواهیم تا این سرک را اعمار کند و شامل بودجه ١٣٩٢ نماید.”

محمد حسن حکیمی ريیس ارگان ملی جوانان غور گفت: این شاهراه که دهلیز افغانستان میباشد، غرب را به مرکز و شرق افغانستان وصل می نماید و از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما دولت تا کنون درين عرصه توجه نکرده است.

وى نيز از دولت و جامعۀ جهانى خواست تا اين سرک را اعمار کند؛ بخاطر اينکه خرابی این سرک، مردم را با مشکل فقر روبه رو نموده است.

گل پیدا باشندۀ ولسوالی لعل گفت: “امروز ١٥ کیلومتر راه را پیاده طی نموده ام تا دراین تظاهرات مسالمت آمیز شرکت کنم و صدای مظلومیت و محرومیت غور رابلند نمایم.”

وى افزود که نبود سرک، مردم را با مشکل فراوان روبه رو نموده و سبب شده است تا ده ها زن درهنگام مریضی، جان خود را از دست بدهند.

بازدیدها: 6

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر