زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون مشترک بررسی به عرایض ناراضیان کانکور ایجاد گردید

کمیسیون مشترک بررسی به عرایض ناراضیان کانکور ایجاد گردید

author avatar
14 Mar 2013 - 19:26
کمیسیون مشترک بررسی به عرایض ناراضیان کانکور ایجاد گردید
author avatar
14 Mar 2013 - 19:26

کابل (پژواک ٢٤ حوت ٩١): وزارت تحصيلات عالى ميگويد، که بمنظور بررسى شکايات و اعتراضات در رابطه به نتايج کانکور امسال، کميسيونى ايجاد شد.

پوهاند دوکتور برى صديقى معين امور محصلان وزارت تحصيلات عالى و مسلکى، که امروز در يک نشست خبرى سخن ميگفت، ضمن رد اتهامات و سرو صدا ها مبنی بر عدم شفافیت در پروسۀ کانکور گفت، گرچه کميسيون از سوى اين وزارت به هدف جمع آورى و بررسى اعتراضات افراديکه در امتحان کانکور بى نتيجه بودند؛ قبلاً موظف شده بود که توانسته چهار هزار عریضه در مورد دریافت نمايند.

او ميگويد، که کميسيون قبلى از جمله موارد دريافت شده به هشتاد فیصد آن رسیده گی نموده و قرار است تا دو روز دیگر نتایج این بررسی نیز اعلام گردد.

با وصف اين همه، معين امور محصلان وزارت تحصيلات عالى و مسلکى از ايجاد کميسيون جديدى؛ متشکل از فدراسیون جامعۀ مدنی و وزارت تحصیلات عالی خبر داده گفت، که امادۀ هرگونه همکارى با اين کميسيون نيز ميباشند.

منبع افزود، کميسيون ياد شده قرار است از روز شنبه به کار آغاز نماید.

معین امور محصلان وزارت تحصیلات عالی در رابطه به جذب داوطلبان کانکور به نهادهای تحصیلی عالی و نیمه عالی گفت، که در سال جاری ١٢٣ هزار و ٦١٥ تن به این نهادها جذب گردیده و ٤٩ هزار و ٦٣٨ تن بى نتيجه مانده اند.

در این کنفرانس مطبوعاتی صدیق منصور انصاری رئیس فدراسیون جامعۀ مدنی گفت، که این فدراسیون بررسی های خویش را هرچه زودتر آغاز و نتایج آنرا برای ملت افغانستان اعلام خواهد کرد.

وی هدف از این بررسی را کشف حقایق، رسیده گی به شکایات موجود و جلوگیری از سو استفاده یکتعداد گروپ های مغرض از احساسات جوانان خواند.

این کمیسیون در حالی اعلام موجویت می نماید، که تعدادی از شاملان کانکور ١٣٩١ که در نتیجۀ امتحانات کانکور ناکام مانده اند و یا در پوهنحی های مورد نظر شان موفق نشده اند، طی اعتراضاتی ابراز نارضایتی نموده اند.

Views: 0

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر