زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج تن در جنگ بين دو قوماندان مسلح در غور کشته شد

پنج تن در جنگ بين دو قوماندان مسلح در غور کشته شد

author avatar
25 Jul 2013 - 14:34
پنج تن در جنگ بين دو قوماندان مسلح در غور کشته شد
author avatar
25 Jul 2013 - 14:34

چغچران (پژواک، ٣ اسد ٩٢):  در ادامۀ درگيرى بين دو قوماندان مسلح غيرقانونى در ولايت غور، پنج تن به قتل رسید، دو تن جراحت برداشت و شش تن اسير گرديد.

مسوولان محلى ميگويند که اين درگيرى، صبح ديروز بين قوماندان حبيب الله و محمدشاه در منطقۀ الله یار در حومۀ چغچران مرکز غور آغاز گرديد، که دراوايل دو تن به شمول يک سرگروپ آنها به قتل رسيد.

اما سمونوال دلاورشاه دلاور قوماندان امنیۀ غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که در ادامۀ درگيرى، پنج تن ديگر طرفين نيز جان باخته و دو تن مجروح گرديده است.

 وی افزود که درگیری  تاصبح امروز ادامه داشت، پولیس به محل اعزام گرديده و جنگ متوقف شده و به زودی نیروهای بیشتر پولیس و اردوی ملی، به منطقه اعزام خواهد شد.

قوماندان امنيۀ غور، در مورد اينکه آیا پولیس در دستگیری و خلع سلاح افراد مسلح اقدام میکند يا خير؟ گفت: “هنوز دراین باره تصمیم گرفته نشده است.”

 عبدالحی خطيبی سخنگوی والی غور گفت که علت درگيرى، اختلافات گذشته بین افراد مسلح غيرقانونى  بوده است، که گاهى باهم درگير مى شوند و منجر به تلفات و جراحات طرفين متخاصم ميگردد.

محمد یکتن از باشندگان محل گفت که درین درگیری، دوتن از طرفداران قوماندان محمدشاه و سه تن از حاميان قوماندان حبيب الله کشته شده و شش تن از افراد مسلح حبيب الله به اسارت افراد محمدشاه درآمده اند.

وی افزود: “مردم از ناحيۀ موجوديت افراد مسلح غيرقانونى به تنگ آمده اند؛ اين افراد مکاتب را مسدود نموده و بسیاری مردم مجبور به ترک مناطق شان شده اند.”

 قابل ذکر است که سال گذشته، مسوولان برنامۀ انحلال گروپهاى مسلح غيرقانونى (دایاگ) در غور، گفته بودند که براساس تخمین آنها، حدود ١٥ هزار نفر تحت قوماندۀ ١٥٧ قوماندان مسلح غيرقانونى، درين ولایت وجود دارند، که خطربزرگ برای حکومت و مردم این ولایت محسوب میشود.

بازدیدها: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر