زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“امنيت پنجاه درصد مراکز راى دهى در لوگر محفوظ نيست”

author avatar
27 Jan 2014 - 17:39
author avatar
27 Jan 2014 - 17:39

پل علم (پژواک، ٧ دلو ٩٢): برخى مردم و نامزدان شوراى ولايتى لوگر، فيصلۀ تامين امنيت مراکز انتخاباتى از سوى نيروهاى امنيتى را سياسى و دور از واقعيت ميخوانند؛ اما نيروهاى امنيتى از تامين امنيت اين مراکز اطمينان ميدهند.

آنها انتقاد ميکنند که پنجاه درصد مراکز انتخاباتى در لوگر، در تهديد بلند امنيتى قرار داشته، نيروهاى امنيتى، امنيت اين مراکز را تامين کرده نمى توانند و اين درحالى است که نيروهاى امنيتى، به آنها اطمينان تامين امنيت اين مراکز و مناطق را داده اند.

محمدطاهر فيضى کانديد شوراى ولايتى و باشندۀ ولسوالى محمدآغه، به آژانس خبرى پژواک گفت که نيروهاى امنيتى، از جمله ٨٣ مرکز انتخاباتى، امنيت نصف اين مراکز را هم گرفته نمى توانند.

موصوف افزود که نيروهاى امنيتى، وعده هاى کاذب را در مورد تامين امنيت به مردم ميدهند؛ درحاليکه در اين ساحات، مردم محل نيز بطور آزاد در انتخابات اشتراک نخواهند کرد.

فرزانه شنسب کانديد ديگر شوراى ولايتى و باشندۀ پل علم مرکز اين ولايت نيز اظهار نگرانى کرد و گفت که نيروهاى امنيتى، خودنمايى ميکنند؛ درحاليکه بر نصف لوگر حاکميت ندارند.

وى افزود: امکان دارد که در نصفى از مراکز راى دهى، به پيمانۀ بزرگ اختلاس صورت گيرد و همچنان موصوف از کميسيون مستقل انتخابات خواست که فکر سالم را در مورد مراکز مناطق ناامن داشته باشد.

عبدالجليل يک باشنده منطقۀ پنگرام ولسوالى چرخ نيز گفت که مخالفين مسلح، در منطقۀ شان بسيار فعال اند و شايد هيچ کس براى اشتراک در انتخابات، به پاى صندوق هاى راى دهى نرود.

به گفتۀ وى، مرکز توزيع کارت راى دهى در ولسوالى وجود داشت؛ اما مردم از ترس طالبان کارت راى دهى را نگرفتند، پس آشکار است که مردم در انتخابات آينده اشتراک نخواهند کرد.

اما مل پاسوال عبدالحکيم اسحق زى قوماندان امنيۀ لوگر، به پژواک گفت که يک پلان امنيتى منظم را براى تامين اين ٨٣ مرکز انتخاباتى، در نظر گرفته اند.

به گفتۀ موصوف، حالا مردم با دولت همکارى زياد ميکنند؛ امنيت اين همه مراکز را به همکارى مردم حفظ نموده و شرايط راى دهى را به مردم مساعد خواهند کرد.

 محمد هاشم فيضى معاون والى لوگر نيز به مردم اطمينان داد که هنوز مدت زيادى تا برگزارى انتخابات وجود دارد و آنها ميتوانند ساحۀ امنيت را تا آن زمان وسعت بخشيده و مردم با اطمينان کامل در انتخابات اشتراک کنند.

عبدالوحيد سمسور مسوول ارتباطات عامۀ دفتر محلى کميسيون مستقل انتخابات در لوگر گفت که نيروهاى امنيتى، وعدۀ تامين اين همه مراکز انتخاباتى را داده اند.

موصوف، از مردم بالخصوص از متنفذين قومى خواست که با نيروهاى امنيتى همکارى نمايند؛ تا در مناطق شان انتخابات شفاف برگزار شود و مردم با اطمينان کامل، در انتخابات اشتراک ورزند.

 

بازدیدها: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر