زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دزدان مسلح به چندین دکان طلا فروشی در شیندند دستبرد زدند

دزدان مسلح به چندین دکان طلا فروشی در شیندند دستبرد زدند

author avatar
21 Feb 2014 - 12:32
دزدان مسلح به چندین دکان طلا فروشی در شیندند دستبرد زدند
author avatar
21 Feb 2014 - 12:32

کابل(پژواک، ٢ حوت ٩٢): یک گروه از دزدان مسلح با دستبرد به چندین دکان طلا فروشی در ولسوالی شیندند، مقادیر قابل توجه زیورآلات را به سرقت بردند.

دُرمحمد ظریفی، عضو شورای ولایتی هرات به آژانس خبری پژواک گفت که این رویداد شب گذشته رخ داده است.
وی گفت:” حوالی ساعت سه شب گذشته یک گروه ٢٠ نفری دزدان مسلح در مرکز ٥٠ متری قرارگاه پولیس، اردوی ملی و ساختمان ولسوالی، با مسدود کردن راه، به پنج دکان طلا فروشی و شماری از دکان های دیگر دستبرد زده اند.”

به گفته ظریفی، این دزدان با لت کوب نگهبانان بازار، مقادیر زیاد زیورآلات را به ارزش چندین میلیون افغانی به سرقت برده اند.

این عضو شورای ولایتی هرات، نیروهای امنیتی را به بی کفایتی متهم کرد و خاطر نشان نمود که این نیروها نشان داده اند که در راستای تامین امنیت اين ولسوالی ناتوان بوده اند.

اما دُرمحمد ظریفی افزود که قرار است مردم ولسوالی شیندند بخاطر ضعف مدیریت اداری و نبود امنیت در ولسوالی دست به تظاهرات بزنند.
در همین حال عبدالحمید نور، ولسوال شیندند سرقت از دکان های طلا فروشی را در این ولسوالی تائید کرد و پولیس و امنیت ملی را متهم نمود که در این زمینه کوتاهی کرده اند.

وی گفت:” حوالی ساعت سه شب گذشته  باوجود این که به پولیس و امنیت ملی از سرقت این دکان ها اطلاع داده شد ، اما این نیروها به محل حادثه
نرفته اند.”

به گفته ولسوال شیندند، نیروهای کشفی با حضور در محل حادثه در مورد چگونگی بروز آن تحقیق خود را آغاز کرده اند.
اما عبدالقیوم نورزایی، قوماندان امنیه شیندند با رد این ادعای ولسوال گفت که هیچ اطلاعی از سوی ولسوالی در مورد سرقت از دکان های طلا فروشی به پولیس داده نشده است.
وی مدعی شد که در این ولسوالی بر علاوه مخالفان دولت، احزاب و مقام های سیاسی با دخالت در امور پولیس، در روند کاری آنان مداخله می کنند.
به گفته قوماندان امنیه شیندند، دکان های سرقت شده در محلی قرار دارد که همواره ناامن است و در این محل بین طالبان و نیروهای امنیتی درگیری صورت می گیرد.

در یک رویداد دیگر، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرد که شش تن را که در فعالیت های متعدد تخریبی، ترور افراد و اشخاص، سرقت های مسلحانه، ماین گذاری، جمع آوری پول، جلب و جذب افراد به گروه طالبان و ممانعت مردم از اشتراک در پروسه انتخابات در مرکز و ولسوالی های کندهار فعالیت می کردند، بازداشت کرده است.

این اداره گفته است که از این افراد یک میل راکت آر پی جی، یک میل کلاشینکوف و دو تفنگچه بدست آمده است و قضیه آنان تحت تحقیق و بررسی قرار دارد.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر