زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هنرمندان غور از هشتم ثور با اجرای کنسرت تجلیل نمودند

هنرمندان غور از هشتم ثور با اجرای کنسرت تجلیل نمودند

author avatar
30 Apr 2014 - 11:45
هنرمندان غور از هشتم ثور با اجرای کنسرت تجلیل نمودند
author avatar
30 Apr 2014 - 11:45

فيروزکوه (پژواک، ١٠ ثور٩٣): هنرمندان، جوانان، نهادهای مدنی و باشندگان ولايت غور، هشتم ثور (سالگرد پيروزى مجاهدين) را با اجرای آهنگ ها و سروده هاى حماسى محلی، تجلیل کردند.

اين کنسرت، از طرف نهادهاى جوانان غور، شب گذشته برگزار گرديد و هنرمندان با وسایل موسيقی محلی، آواز خواندند و فرهنگیان و جوانان، شب را به خوشی سپری نمودند.

در کنسرت، متفاوت از دیگر محفل ها، سخنرانی نبود و با خواندن آهنگ ها و کف زدن ها و شور و شعف، سپرى گرديد.

در محفل، اکثر هنرمندان و آوازخوانان غور شرکت نموده و ياسين غورى، عبدالاحمد اکبرى و محمد رسولى، از جملۀ هنرمندان محلى بودند که با آوازهاى رسا و ابيات حماسى و وطنى، محفل را رنگين تر نمودند.

اين بيت حماسى، بيشتر بر دل شرکت کنندگان چنگ زد:

“یادش بخیر  قهرمانان  وطن      شیران دلیران  سنگر شکن

دشمن هراسان گريزان است     جشن پیروزی مجاهدان است”

عبدالاحمد اکبرى که دوتار نیز مینوازد، به آژانس خبرى پژواک گفت ازينکه دولت نمیتواند از روز پیروزی مردم افغانستان تجلیل خوب نماید، امسال هنرمندان تصمیم گرفتند همراه بانهادهای جوانان، از این روز به شکل ویژه تجلیل کنند.

اين آوازخوان افزود: “امشب ما اینجا جمع شدیم تا باخواندن های محلی در وصف جهاد ومجاهدین وآهنگهاى محلی، از سالگرد پيروزى جهاد تجليل نماييم.”

حامدیکتن از جوانان گفت اولین شبى بوده که جوانان، دریک کنسرت شرکت می نمایند.

وى علاوه کرد: “این برای تغیير روحیه جوانان که همیشه از انتحار وانفجار میشنوند و متاثر ميگردند، خیلی مهم است و خوب است که به این بهانه، مردم و جوانان یک شب را به خوشی سپری می نمایند.”

اين جوان گفت که امشب، از خیلی شب های دیگر متفاوت بود؛ جوانان با بسیار شوق با کف زدن ها خوشى نمودند و اميد است که در کشور، خوشى و صلح دايمى حکمفرما شود.

محمد وزیر نورانی یکتن از فرهنگان غور گفت که مردم افغانستان، با دست خالی بخاطر آزادی کشور در برابر اشغالگران قواى شوروی سابق جهاد نمودند؛ قربانى دادند و کشور به ويرانه مبدل شد و یک نظام ظالم را سرنگون کردند.

 نورانى افزود که جهاد دستاورد ملت به شمول معلولينى بوده که هیچگاه درقدرت و جنگ هاى داخلى سهم نداشتند؛ اما به اين قشر توجه نمى شود.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر