زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کرزى در جلوگیری از استفادۀ بی مورد اسلحۀ سنگین حکمى صادر کرد

کرزى در جلوگیری از استفادۀ بی مورد اسلحۀ سنگین حکمى صادر کرد

author avatar
27 Jul 2014 - 16:42
کرزى در جلوگیری از استفادۀ بی مورد اسلحۀ سنگین حکمى صادر کرد
author avatar
27 Jul 2014 - 16:42

کابل(پژواک، ٥ اسد ٩٣): حامد کرزی رییس جمهور، در حکمی تازه به نیروهای امنیتی دستور داد تا از به کارگیری بی مورد اسلحۀ ثقیل در نزدیک ساحات مسکونی، خودداری کنند.

اداره امور و دارالانشای شورای وزیران، در خبرنامه اى که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که اين حکم با در نظرداشت حکم ٣٠ ماه دلو ١٣٩١ رییس جمهور در زمینۀ قطع بمباران هوایی بر مناطق مسکونی، صادر شده است.

گفته شده است که در یک ماه گذشته، بر اثر استفاده از اسلحۀ ثقیل درجریان عملیات دفاعی و امنیتی درمحلات و ساحات نزدیک به مناطق مسکونی و راه های منتهی به آن، به غیرنظامیان تلفات و خسارات قابل توجه وارد گرديده است.

رییس جمهور تصریح کرده است که به منظور جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، هنگام اجـــرای عملیات دفاعی، وزارت های دفاع ملی، امور داخله و ریاست عمومی امنیت ملی مکلف اند با رعایت ماده ٢٣قانون اساسی افغانستان و احترام  به حقوق بشر، وضعیت ساحه را قبل از آغاز عملیات همه جانبه بازرسی نمایند.

دراین حکم آمده است که این نیروها در تفاهــم و تشریک مساعی با سایر نهادهاى امنیتی مستقر در محل، اطلاعات دست داشته در خصوص موجودیت افراد مسلح غیرمسوول و مخالفینى که در قریه ها و قصبات در محیط مشترک با ساکنین زندگی می کنند را توسط منابع کشفی و عملیاتی، کنترول و جهت شناسایی و تفکیک آنها از افراد ملکی دقت لازم نمایند.

رییس جمهور در این حکم، از نهادهای امنیتی خواسته است به تشکیلات خود در مرکز و ولایات کشور هدایت دهند تا از کاربرد سلاح ثقیل بر مناطق مسکونی و مسیر عبور و مرور اهالی، درجریان عملیات جداً جلوگیری به عمل آورده با قطع کاربرد بی مورد از این سلاح در این مناطق،  زمپنه ایجاد فضای مطمئن زندگی را فراهم ساخته و اصل فوق را پیوسته مراعات نمایند.

بازدیدها: 0

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر