زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای امنیت ملی: حضور نظامیان پاکستانی در صفوف تروریستان در افغانستان افزایش یافته است

شورای امنیت ملی: حضور نظامیان پاکستانی در صفوف تروریستان در افغانستان افزایش یافته است

author avatar
3 Aug 2014 - 19:56
شورای امنیت ملی: حضور نظامیان پاکستانی در صفوف تروریستان در افغانستان افزایش یافته است
author avatar
3 Aug 2014 - 19:56

کابل (پژواک،١٢اسد٩٣): شورای امنیت ملی افغانستان گفته است پاکستان به مبارزه علیه تروریزم پای بند نیست و حضور نظامیان و مشاورین این کشور در صفوف تروریستان در افغانستان افزایش یافته است.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه ای که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، گفته است که این موضوع در نشست روز یک شنبه این شورا به ریاست حامد کرزی، رییس جمهور به بحث گرفته شد.

دراین نشست وزیران دفاع و امور داخله گزارش های خود را در مورد وضعیت امنیتی کشور ارایه کردند.

گفته شده است که شورای امنیت ملی اسناد ارائه شده توسط نهادهای امنیتی کشور مبنی بر افزایش حضور نظامیان پاکستانی در صفوف طالبان را مورد بررسی قرار داده است.

در ادامه خبرنامه آمده است که مدارک بدست آمده نشان می دهد که حکومت پاکستان بر تعهدات خویش مبنی بر مبارزه علیه تروریستان پای بند نبوده و برعکس، نه تنها به فعالیت های حمایتی خود ازطالبان ادامه داده است بلکه حضور نظامیان و مشاورین پاکستانی در صفوف تروریستان در افغانستان افزایش یافته است.

این شورا افزوده است که افزون بر فعالیت های تخریبی و تداوم حمایت از تروریسم، اردوی پاکستان خلاف توافقات قبلی میان دوکشور، قوانین و اصول بین المللی و نقض ارزش های حسن هم جواری،  طی چند روز اخیر حملات توپخانه یی بر ولسوالی های دانگام و شیگل ولایت کنر را افزایش داده است.

 شورای امنیت ملی این اقدام اردوی پاکستان را تجاوز آشکار علیه تمامیت ارضی کشور دانسته و تأکید نمود که با وجود باور به نزدیکی روابط میان مردمان دوکشور، دولت و مردم این سرزمین چنین حملاتی را در آینده بی پاسخ نخواهند گذاشت.

در ادامه این نشست، موضوع حمله اخیر حدود یک هزار تن از تروریستان بر ولسوالی حصارک ولایت ننگرهار مورد بررسی قرار گرفت و تصریح شد که این حمله با حمایت مشاورین پاکستانی طراحی گردیده بود.

شورای امنیت ملی خاطر نشان کرده است که این عمل بزدلانه دشمنان قسم خورده افغانستان، با شهامت و فداکاری مردم غیور آن ولسوالی در هماهنگی با نیرو های دفاعی و امنیتی کشور به شکست مواجه شد و در این حمله ۱۳۴ تن از تروریستان کشته و تلفات سنگینی به دشمن وارد گردید.

در پایان این نشست از همکاری ولسوال و مردم ولسوالی حصارک با نیرو های دفاعی و امنیتی کشور در دفع حملات تروریستان به آن ولسوالی قدر دانی شد و به نیرو های دفاعی و امنیتی کشور وظیفه سپرده تا در همآهنگی با هم برای تامین امنیت در سراسر کشور و دفع حملات دشمنان بیشتر تلاش کنند.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر