زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شورای وزیران سه معاهده افغانستان را با سازمان ملل و تاجیکستان مورد تائید قرار داد

author avatar
4 Aug 2014 - 19:34
author avatar
4 Aug 2014 - 19:34

کابل (پژواک،١٣اسد٩٣): شورای وزیران سه معاهده بین المللی افغانستان در زمینه مبارزه با قاچاق انسان، و همکاری با وزارت امور داخله و رادیو و تلوزیون دولتی تاجیکستان را تائید کرد.

 در خبرنامه ای که از سوی شورای وزیران به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته، آمده است که این معاهدات در نشست روز دوشنبه این شورا که به ریاست حامد کرزی برگزار شد، از سوی ضرار احمد مقبل عثمانی وزیر امور خارجه ارایه گردید.

 پروتوکول مبارزه با قاچاق مهاجران در خشکی، دریا و هوا متمم کنوانسیون سازمان ملل متحد علیه جرایم سازمان یافته فراملی، موافقت نامه همکاری همه جانبه میان وزارت امور داخله افغانستان و وزارت امور داخله تاجیکستان و یادداشت تفاهم همکاری میان ریاست عمومی رادیو تلویزیون ملی با کمیته رادیو و تلویزیون تاجیکستان سه معاهده ای است شورای وزیران با آن موافقت کرده است.

 در بخش دیگری از این نشست، رییس محافظت و امنیت رجال برجسته، مشکل امور زیر بنای شهرک منسوبین آن ریاست را مطرح و گفته است که مراحل قانونی این شهرک در قریه خروتی ولسوالی میربچه کوت طی گردیده است و اکنون برای احداث شبکه های برق، مخابرات، آب آشامیدنی، کانالیزاسیون، اعمار مکاتب، کلینیک، جاده و ترتیب نقشه های آن ضرورت است.

 شورای وزیران بعد از بحث همه جانبه، وزارت های انرژی و آب، مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، انکشاف شهری، معارف، احیاء و انکشاف دهات، صحت عامه، فواید عامه، ریاست برق کابل و شرکت آب رسانی و کانالیزاسیون را موظف نمود تا نیازمندی های این شهرک را در برنامه کاری سال 1394 شان شامل سازند.

 افزون براین، طرح مقرره حمایت حقوق بشر در ادارات دولتی که در سه فصل و ١٢ ماده آماده شده است از سوی معین مسلکی و سرپرست وزارت عدلیه به شورا ارایه شد.

 گفته شده است که این مقرره بخاطر فراهم نمودن زمینه رعایت اعلامیه جهانی، میثاق ها و معاهدات بین المللی حقوق بشر و مطابق با سفارش های  نهاد ملی و بین المللی حقوق بشرآماده گردیده است.

شورای وزیران بعد از بحث در این زمینه، مقرره ارایه شده را در پرنسیب مورد تصویب قرار داد و وزارت عدلیه را موظف نمود تا آن را طبق تذکره جلسه تصحیح و نهایی سازد.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر