زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هشت مخالف مسلح در ولايت غور کشته شد

هشت مخالف مسلح در ولايت غور کشته شد

author avatar
9 Aug 2014 - 15:53
هشت مخالف مسلح در ولايت غور کشته شد
author avatar
9 Aug 2014 - 15:53

فيروزکوه (پژواک،١٨ اسد٩٣): مسوولان امنيتى از قتل ٨ مخالف مسلح در ولايت غور خبر داده، ميگويند که در جنگى که تا کنون ادامه دارد، افرادى هم وجود دارند که در قتل ١٥ ملکى دخيل اند.

 مل پاسوال احمد فهیم قایم قوماندان امنیۀ غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان، عصر دیروز بر پوسته هاى پولیس درمنطقۀ شمرغ ولسوالی چهارسده حمله کرده و تلاش تصرف این پوسته ها را داشتند؛ اما بامقاومت مردم و نیروهای امنیتی روبه رو گرديده و جنگ تاکنون به شدت ادامه دارد.

وی افزود که تا حال ٨ مخالف مسلح به شمول چند سرگروپ آنها از پا درآمده و شش تن ديگر زخم برداشته و جسد آنها درمیدان جنگ باقی مانده است.

قوماندان امنيه علاوه کرد: “درین جنگ طالبان از ولایات فاریاب وسرپل و افرادى که در قتل پانزده فرد ملکی درغور دست داشتند نیز شرکت دارند.”

اين عده افراد ملکى به شمول سه زن که سوار بردو موتر فلاینکوچ  بودند، در شب ٢٧ ماه رمضان در منطقۀ پادگاه شهر فيروزکوه مرکز غور، از موتر پايين کرده شده و به شکل جمعى تيرباران گرديدند.

مسوولان امنيتى غور گفته اند که عاملان اين کشتار جمعى، شناسايى گرديده و قارى رحمت الله قوماندان و ملا فاروق، ملا ظريف و تاج محمد سرگروپ هاى طالبان مسلح، دراين قتل ها دست دارند که نيروهاى امنيتى در تعقيب آنها بوده و از هر طريقى که باشد، دستگير و به پنجۀ قانون سپرده خواهند شد.

  طالبان، دخالت درقتل اين افراد را رد کرده اند.

عبدلحی خطيبی سخنگوی والی غور، نقش مردم را دراین جنگ بسیار مهم دانسته گفت که همکاری مردم سبب شدتا طالبان نتوانند این پوستۀ پولیس را تصرف نمایند وتلفات شدید به آنها وارد شد که هشت تن شان کشته وشش تن ديگر زخمی شده است.

عبد الرحیم رضا زاده عضوشورای ولایتی غور و باشندۀ ولسوالى چهارسده گفت که شب گذشته طالبان میخواستند پوسته پولیس را تصرف کنند و افراد آنرادستگیر نمایند؛ اما مردم درکنار نیروهای امنيتى ایستاده وجنگ شديدى بین آنها جريان دارد و تاکنون به مردم و پولیس تلفات وارد نشده است.

 وی افزود که بعد ازاینکه طالبان، ولسوالی چهارسده را سقوط دادند، مردم علیه آنها اقدام نموده و ولسوالی را پس گرفتند و حالا طالبان، با مردم منطقه درگیر شده اند.

ولسوالى چهارسده در ١٧ سرطان، براى يکروز به دست طالبان مسلح افتاد و در پايان همان روز با کشته شدن ٩ طالب، چهار تن از نيروهاى امنيتى و دو مُلکى و قيام مردمى، از تصرف آنها خارج گرديد.

 علت قيام مردم، موجوديت طالبان خارجى و آزار و اذيت مردم توسط آنها عنوان شده بود.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر