زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از معادن ميدان وردک شش ميليون افغانى عايد جمع آورى شده است

از معادن ميدان وردک شش ميليون افغانى عايد جمع آورى شده است

author avatar
22 Dec 2014 - 10:21
از معادن ميدان وردک شش ميليون افغانى عايد جمع آورى شده است
author avatar
22 Dec 2014 - 10:21

ميدان شهر(پژواک، اول جدى ٩٣): مسوولان ولايت ميدان وردک مى گويند که حدود شش ميليون افغانى عايد، از قراردادهاى درازمدت و کوتاه مدت معادن جمع آورى کرده اند.

فضل بارى رييس معادن اين ولايت، به تاريخ (اول جدى) طى مصاحبۀ اختصاصى با آژانس خبرى پژواک گفت که آنها در جريان سال مالى جارى؛ پنج قرارداد درازمدت و ١٧ قرارداد کوتاه مدت معادن، با شرکت هاى مختلف امضا کرده بودند.

وى افزود که سه قرارداد گچ از جمله ٢٣ هزار تُن آن در دايميرداد و ٣٠ هزار تُن ديگر در بهسود مرکزى، با شرکت ها عقد کرده بودند.

به گفتۀ موصوف، يک قرارداد ديگر سنگ مرمر به اندازۀ ١٥ هزار تُن، با يک شرکت ديگر در حصۀ اول ولسوالى بهسود انجام داده و همچنان قراردادهاى مواد ساختمانى به اندازۀ ٥٢ هزار مترمکعب صورت گرفته بود.

رييس معادن گفت هر چند به دست آوردن عوايد نزديک به چهار ميليون افغانى از سوى مستوفيت و  پنج ميليون افغانى از سوى وزارت معادن، به آنها هدف تعيين شده بود؛ اما آنها حدود شش ميليون افغانى عايد جمع آورى کرده اند.

فضل بارى علاوه کرد که در اين ولايت، تعداد زيادى معادن مواد قيمتى مختلف وجود دارد و شرکت ها نيز علاقمندى دارند که کار قرارداد آن را با آنها امضا نمايند؛ اما مشکلات امنيتى از آن جلوگيرى مى کند.

وى افزود که در صورت عدم موجوديت مشکلات امنيتى، عوايد آنها در جريان يک سال از شش ميليون به ١٨ ميليون افغانى افزايش خواهد يافت.

رييس معادن گفت که حالا امور قرارداد با يک شرکت را، براى مدت پنج سال آغاز کرده که در جريان اين مدت، ٩٥ هزار ُتن سنگ مرمر را استخراج خواهد کرد.

وى افزود که شرکت مذکور در اين مدت، حدود پنج ميليون افغانى تنها در معدن قرارداد شده، سرمايه گذارى مى کند و به اساس قرارداد، يک سلسله کارهاى اجتماعى را نيز که ارزش آن، دو صد هزار افغانى ميشود، بنا به خواست مردم محل انجام خواهد داد.

محب الله باشندۀ ولسوالى دايميرداد، به پژواک گفت که از کندنکاران معدن؛ علاوه بر دولت، طالبان مسلح نيز عوايد ميگيرند؛ از همين رو شرکت هاى معادن، قراردادهاى معادن را با دولت به قيمت پايين امضا مى کنند.

 قابل ذکر است که در ولايت ميدان وردک، ٤٣ معدن کشف گرديده و مسوولان محلى مى گويند که اگر استفادۀ درست از آن صورت گيرد، يک منبع مهم براى عوايد اين ولايت خواهد بود.

Views: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر