زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مسوولين امنيتى: کوت را به اسرع وقت از وجود داعش تصفيه مى کنيم

مسوولين امنيتى: کوت را به اسرع وقت از وجود داعش تصفيه مى کنيم

author avatar
26 Jun 2016 - 13:34
مسوولين امنيتى: کوت را به اسرع وقت از وجود داعش تصفيه مى کنيم
author avatar
26 Jun 2016 - 13:34

جلال آباد (پژواک،٦ سرطان ٩٥): والى ننگرهار مى گويد برخى زنانى که به سبب جنگها در ولسوالى کوت لادرک شده بودند، اکنون دوباره به منازل شان برگشته اند.

سليم خان کندزى والى ننگرهار، اين اظهارات را ناوقت شب گذشته در يک نشست خبرى با مسوولين امنيتى، در مورد درگيرى هاى اخير در ولسوالى کوت، ابراز داشت.

نامبرده افزود که درجريان درگيرى سه روزه درکوت، ٣٦ فرد گروه داعش در جنگ رويارو، جان باخته و ٩٥تن ديگر شان در حملات هوايى و توپچى کشته شده اند.

به گفتۀ موصوف، در اين درگيرى ١٢ منسوب امنيتى و افراد ملکى نيز کشته شده و ١٨ تن ديگر مجروح گرديده اند.

والى ننگرهار، شايعاتى را رد کرد که گويا جنگجويان داعش در کوت، برخى زنان را با خود برده اند؛ اما افزود که در پى درگيرى، برخى خانم ها از منازل شان لادرک شده بودند.

کندزى گفت که بعد از عادى شدن اوضاع در کوت، زنان متذکره دوباره به منازل شان برگشته اند.

نامبرده افزود: “جاى شک نيست که داعشيان به هيچ چيز احترام قايل نيستند؛ اگر درجنگ با اطفال، و زنان هم مواجه شوند آنها را مى کشند، مدرسه، مسجد و مکتب را نيز حريق مى نمايند.”

والى ننگرهار اطمينان سپرد که با رياست جمهورى، شوراى امنيت ملى، وزارت هاى دفاع ملى و امور داخله صحبت کرده و بر بنياد آن، به مشکلات موجود در ولسوالى کوت، زودتر نقطۀ پايان گذاشته خواهد شد.

درعين حال، مل پاسوال زړور زاهد قوماندان امنيۀ ننگرهار گفت که از سوى وزارت امور داخله، به طور مجموعى براى ولسوالى کوت تشکيل ٤٠٠ پوليس محلى منظور شده است، که ٢٠٠ تن شان قبلاً استخدام شده و ٢٠٠ تن ديگر به زودى تعيين خواهند شد.

نامبرده اطمينان داد که تمامى پوليس محلى کوت را بيشتر تجهيز و اکمال خواهند کرد.

بريد جنرال محمد نسيم سنگين قوماندان لواى چهارم پياده قول اردوى ٢٠١ سيلاب درشرق گفت که به منظور محو گروه داعش در ولسوالى کوت، حملات زمينى و هوايى را راه اندازى کرده اند.

موصوف اطمينان سپرد که تمامى افراد مسلح داعش در ولسوالى کوت، به اسرع وقت کشته خواهند شد و منطقه از لوث آنها به طور کامل پاک خواهد شد.

بريد جنرال دادمحمد حريفى رييس امنيت ملى ننگرهار، درنشست متذکره گفت که رويداد کوت، بيشتر جنگ تبليغاتى بود و طورى پوشش داده شد که دور از حقيقت است.

نامبرده در جنگ کوت، از کشته شدن کامران يکتن از قوماندانان سرشناس گروه داعش نيز خبر داد.

 حاجى حيات خان سرکردۀ خيزش مردمى در ولسوالى کوت گفت که به سبب درگيرى، شمار زيادى از خانواده ها به ترک منازل شان مجبور شده بودند، که درحال حاضر دوباره به منازل خود برگشته اند.

به گفتۀ موصوف، مردم کوت به قيمت خون شان، از مناطق خود دفاع خواهند کرد.

 

Views: 1

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر