زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کوهستانى: چهار پوسته امنيتى در پشترود فراه به شکل تاکتيکى تخليه شده است

کوهستانى: چهار پوسته امنيتى در پشترود فراه به شکل تاکتيکى تخليه شده است

author avatar
20 Aug 2016 - 14:46
کوهستانى: چهار پوسته امنيتى در پشترود فراه به شکل تاکتيکى تخليه شده است
author avatar
20 Aug 2016 - 14:46

شهر فراه (پژواک، ٣٠ اسد ٩٥): طالبان ادعا دارند که شماری از پوسته هاى نیروهای امنیتی را در ولسوالی پشترود ولایت فراه تصرف کرده اند؛ اما مسوولین امنیتی می گویند که اين پوسته ها به شکل تاکتيکى به محل ديگر انتقال يافته است.

بريد جنرال مير اسدالله کوهستانى قوماندان لواى دوم قُل اردوى ٢٠٧ ظفر، امروز در يک نشست خبرى در مرکز فراه گفت که شب ٢٩ اسد، به اساس فيصله شوراى نظامى فراه، سه پوسته اردوى ملى و يک پوسته پوليس از مناطق دوکن، چپک و چارماس پشترود، به منطقه چين اين ولسوالى منتقل شده است.

به گفته وى؛ موثريت پوسته هاى يادشده نسبت به مناطق دوکن، چپک و چارماس، در چين بيشتر مى باشد؛ زيرا اين پوسته ها در چين، کمربند براى شهر فراه را تشکيل مى دهد.

چين، در يازده کيلومترى شمالغرب شهر فراه موقعيت دارد.

  به گفته موصوف، مخالفين مسلح در مناطق دوکن، چپک و چارماس، در منازل مسکونى جا گرفته و انجام عمليات زمينى و هوايى در اين مناطق، سبب وارد شدن تلفات و خسارات به افراد غيرنظامى ميشد.

او گفت که همين مشکل، دليل ديگر انتقال پوسته ها به چين بود تا مخالفين مسلح نيز مناطق مسکونى را ترک کنند.

اما موصوف خاطرنشان کرد که عمليات نيروهاى دولتى در مناطق مختلف پشترود ادامه دارد و خطرى که مخالفين مى خواستند با تصرف اين ولسوالى، مرکز فراه را تحت تهديد قرار دهند، برطرف شده است.

اما طالبان مسلح مى گويند که در شب ٢٩ اسد، بعد از درگیری با نیروهای دولتى در پشترود، سه قرارگاه و چهار پوستۀ نیروهای دولتی را تصرف نموده و مقدار زیادى مهمات را نيز به دست آورده اند.

در عین حال، نقیب الله نیکمل عضو پارلمان جوانان افغانستان و باشنده قریه دوکن ولسوالی پشترود، به آژانس خبری پژواک گفت که نیروهای دولتى، دو قرارگاه و سه پوسته امنیتی را در پشترود تخلیه نموده و به طرف مرکز ولسوالی عقب نشینی کرده اند.

وی گفت که قریه های دوکن، چپک و چارماس این ولسوالی، کاملاً به دست طالبان افتاده است.

نزدیک به یک ماه است که ولسوالی پشترود فراه، تحت محاصرۀ مخالفین مسلح دولت قرار دارد و بیش از دو هزار خانوادۀ این ولسوالی، از مناطق شان بیجا شده اند. 

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر