زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در برخى مناطق مرکز ولايت فراه جنگ ادامه دارد

در برخى مناطق مرکز ولايت فراه جنگ ادامه دارد

author avatar
11 Oct 2016 - 14:43
در برخى مناطق مرکز ولايت فراه جنگ ادامه دارد
author avatar
11 Oct 2016 - 14:43

شهر فراه (پژواک،٢٠ ميزان٩٥): در برخى مناطق مربوط مرکز ولايت فراه، بين نيروهاى دولتى و طالبان مسلح درگيرى ادامه دارد و مخالفين مسلح، در منطقۀ دهک مربوط مرکز اين ولايت، شاهراۀ فراه- هرات را مسدود کرده اند.

عزيزاحمد باشندۀ منطقۀ دهک، به آژانس خبرى پژواک گفت که منطقۀ نوبهار مربوط مرکز فراه، به دست طالبان افتاده و در مناطق برنگتوت و شورآباد درگيرى ها ادامه دارد.

 نامبرده افزود که مخالفين مسلح دولت، به منطقۀ دهک رفته و از مردم تقاضا کرده اند تا منطقه را ترک کنند؛ زيرا که آنها نيروهاى دولتى را مورد حمله قرار مى دهند.

موصوف گفت که مخالفين مسلح دولت در مربوطات دهک، شاهراۀ فراه – هرات را به روى ترافيک مسدود کرده و در آنجا يک پلچک را نيز منفجر نموده اند.

عزيزاحمد افزود که ممکن از اثر انسداد اين راه، اهالى شهر فراه با مشکلات مواجه شوند؛ زيرا که از شهرفراه به ولايات ديگر، صرف همين راه امتداد يافته است.

محمدناصر مسکونۀ منطقه کورجى نزديک ناحيۀ اول شهرفراه گفت که طالبان، به منطقه آنها نيز داخل شده و از مردم خواسته اند تا منطقه را ترک نمايند.

هر دو منبع متذکره مى گويند که برخى خانواده ها از مناطق شان خارج شده و تعدادى ديگر در حال خارج شدن استند.

محمد ناصر مهرى سخنگوى والى فراه نيز تاييد کرد که طالبان، به منطقۀ دهک رسيده و درحال حاضر در منطقه برنگتوت، درگيرى شديد ادامه دارد.

نامبرده گفت که در شورآباد نيز درگيرى هاى پراکنده رخ مى دهد.

همه منابع يادشده مى گويند که درمورد تلفات دراين درگيرى ها معلومات در دست ندارند.

اين درحاليست که روز گذشته، برخى مسوولين فراه گفته بودند که منطقۀ برنگتوت را از مخالفين مسلح دوباره تصرف کرده اند، نيروهاى تازه نفس اردوى ملى وارد منطقه شده اند و مخالفين مسلح درحال شکست هستند.

 طالبان مسلح نيز گفته اند که شب گذشته، به منطقۀ دهک رسيده و در منطقۀ نوبهار مربوط مرکز، قرارگاه موسوم به مزار و دو پوستۀ نيروهاى دولتى را تصرف کرده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر