زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور غنی:هر هفته از خانواده های شهدا جویای احوال میشوم

رئیس جمهور غنی:هر هفته از خانواده های شهدا جویای احوال میشوم

author avatar
4 Jun 2017 - 23:39
رئیس جمهور غنی:هر هفته از خانواده های شهدا جویای احوال میشوم
author avatar
4 Jun 2017 - 23:39

کابل (پژواک ١٤جوزا٩٦): رئیس جمهورکشور، درنشستى مشورتی با علمای کشور خواستار پیشنهادات آنهابرای تأمین صلح گرديدو ضمن تاکيد برمجازات عاملين رويدادهاى اخيرگفت که هر هفته از خانواده های شهدا احوالگيرى مينمايد .    

در خبرنامه ارگ که به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده ، آمده است که این نشست مشورتی که شام امروز در ارگ برگزار گردید، ابتدا بخاطر رویدادهای اخیر ابراز تأسف شد و  به روح همه شهدا به ویژه شهدای رویدادهای اخیر اتحاف دعا گردید.

در این نشست، مولوی عطاالله لوین، مولوی عبدالسلام عابد، مولوی سمیع الله ریحان و مفتی فضل مولا به نمایندگی از علما صحبت کردند و از رئیس جمهورکشور بخاطر مشوره با علما تشکری نمودند.

آنها با اشاره به رویدادهای اخیر گفتند که دشمنان مردم افغانستان به نام دین، به اعمال ضد بشری متوسل می‌شوند و مردم بی‌گناه به شمول علما، خطبا، زنان و کودکان را هدف قرار میدهند.

سخنرانان تصریح نمودند که شورای سراسری علمای افغانستان همواره در قبال چنین حوادث که جز کشتن

مردم اهداف دیگری را دنبال نمی‌کند، موقف واضح گرفته و آنرا شدیداً محکوم و مردود دانسته است.

این سخنرانان هر کدام بر تأمین صلح و ثبات سراسری در افغانستان تأکید کردند و از احزاب، نهادهای مدنی، سیاسیون، فرهنگ‌یان و همه اقشار خواستند تا برای تقویت وحدت ملی و همبستگی مردم تلاش نمایند.

آنها همچنان از رسانه‌های کشور خواستند که در برنامه‌های نشراتی شان مسایل اسلامی، روحیۀ مردم و منافع ملی را درنظر گیرند. علمای کشور همچنان تأکید کردند که باید از هرنوع مسایل که باعث تبعیض و تفرقه افگنی میان اقشار جامعه گردد، جلوگیری صورت گیرد وبه گروه های سودجو فرصت‌های سو استفاده داده نشود.

 

آنها از حکومت اعلام حمایت و پشیبانی کردند و  پیشنهادات را جهت تأمین بیشتر امنیت شهروندان، حل مشکلات مردم، تأمین صلح و ثبات، آوردن اصلاحات سراسری و زدودن فساد از همه نهادها، استفاده از علما در رده های حکومتی، تداوم نشست با علمای کشور و مشوره با آنان و تأمین زمینۀ تحصیلات به سطح ماستری، به رئیس جمهور ارائه کردند.

سخنرانان با اشاره به حرکت های مدنی گفتند که مردم باید براساس یک میکانیزم خاص، خواست‌های شانرا با حکومت شریک سازند و اجازه ندهند که گروه های سودجو از اجتماعات مدنی و احساسات آنها به نفع خویش بهره برداری نمایند.

علمای دینی، صلح با حزب اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم حکومت دانستند و بر تداوم این روند بخاطر تأمین صلح و ثبات دائمی در کشور تأکید ورزیدند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر