زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه: در مورد مسدود بودن راه کهمرد بامیان باید تحقیق شود

مشرانوجرگه: در مورد مسدود بودن راه کهمرد بامیان باید تحقیق شود

author avatar
2 Jul 2017 - 16:26
مشرانوجرگه: در مورد مسدود بودن راه کهمرد بامیان باید تحقیق شود
author avatar
2 Jul 2017 - 16:26

کابل (پژواک، ١١ سرطان ٩٦): نایب منشی مشرانوجرگه مى گويد که شخصى به نام ملاکبير راه را در کهمرد باميان مسدود نموده؛ اما والى باميان گفت که ملاکبير، تنها براى جلوگيرى از ورود طالبان پوسته هاى امنيتى ايجاد کرده است.

 فیصل سمیع نایب منشی مشرانوجرگه، در نشست امروز این جرگه گفت که يک زورمند محلى به نام ملا محمدکبير از ۱۵روز به اين طرف، راه ولسوالى تاله و برفک ولايت بغلان با باميان را در ولسوالى کهمرد باميان، به روى مردم مسدود کرده است.

به گفتۀ موصوف، باشندگان ولسوالی تاله و برفک، این موضوع را به شکل رسمی با والی و قوماندان امنیه بامیان نیز در جریان گذاشته اند؛ اما تا حال مسوولان محلی بامیان در مورد اقدام نکرده اند.

وی مدعی شد که ملا کبیر از حمایت مسوولان محلی بامیان برخوردار است و شمارى از مسافرينى را که مى خواستند از اين مسير عبور کنند، مورد لت و کوب قرار داده اند.

 فضل هادی مسلمیار رییس مشرانوجرگه، به کمیسیون امنیت داخلی جرگه وظیفه سپرد که این موضوع را بررسى و در مورد با مسوولين محلى گفتگو نمايند تا در مورد باز شدن اين راه اقدام کنند.

اما طاهر ظهیر والی بامیان، به آژانس خبری پژواک گفت که به دلیل حملات طالبان بر ولسوالی کهمرد این ولایت از ولسوالی تاله و برفک بغلان، مردم منطقه دوآب ولسوالی کهمرد به رهبری ملا کبیر با حمايت حکومت، در مقابل طالبان سنگر گرفته اند و مانع ورود مخالفین، به بامیان می شوند.

او افزود که مردم به رهبری ملا کبیر، در کهمرد چندین پوسته بازرسی را به منظور شناسایی آن عده از طالبانى که تحت تعقیب قرار دارند، ایجاد کرده اند.

وی گفت که راه به روی مردم عام باز است؛ اما به دلیل مشکلات امنیتی و جلوگیری از ورود مخالفين مسلح دولت به بامیان، تلاشی جدی صورت می گیرد و هیچ گاه برای مسافرین مزاحمت ایجاد نشده است.

به گفته موصوف؛ طالبان چندی پیش مدیرامنیت ملی ولسوالی کهمرد بامیان را مورد هدف قرار دادند و از این رو، تدابیر روی دست گرفته شده است.

پژواک تلاش نمود تا در مورد، با باشنده هاى کهمرد صحبتى داشته باشد؛ اما تماس با آنها برقرار نشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر