زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“صداى بمباردمان را جارو مى کنم”

“صداى بمباردمان را جارو مى کنم”

author avatar
12 Nov 2017 - 15:52
“صداى بمباردمان را جارو مى کنم”
author avatar
12 Nov 2017 - 15:52

کابل(پژواک، ٢١ عقرب ٩٦): “صداى بمباردمان را جارو مى کنم”؛ دهمين اثر شاعر و نويسندۀ جوان زبان فارسى؛ خانم نسيم خليلى است که در آن، اشعار و نقاشى هاى صلح براى کودکان و مادران کشورهاى جنگ زده به ويژه افغانستان را گنجانيده است.

نسيم خليلى که ٣٦ سال پيش در تهران پايتخت ايران چشم به جهان گشوده است، تاکنون ده اثر مختلف از وى به چاپ رسيده که اکثريت آن، داستانى است و زندگى اطفال و مادران کشورهاى جنگ زده را به تصوير کشيده است.

موصوف طى صحبتى با آژانس خبرى پژواک، در مورد اثر تازۀ خود گفت که این کتاب را به عشق مادران و کودکان افغانستان نوشته است و هدفش اين بود که پيام مهرآميز خود و همدلانۀ خود را نسبت به کودکان سرزمين هاى جنگ زده ابراز نمايد.

خليلى افزود: “من با نوشتن و انتشار این کتاب، دوستى و مهرقلبی ام را به مادرانی تقديم ميکنم که قربانیان جنگ بوده اند و زیبایی زنانگی شان، خاطره زندۀ این جهان است.”

در این مجموعه نوشته های شعر گونه يى چاپ شده است که کوتاهى و اختصار آن، به ژانر هايکوها مى ماند و در محتواى آن، بر جنگ و پيامدهاى آن انتقاد شده؛ اما اميدوارى به صلح را بسيار به زيبايى به تصوير کشيده است.

موصوف گفت که پيام و محتواى اشعارش را قبل از سرودن، با پسر کوچک خود در ميان گذاشته و او نيز مفهوم آن را به نقاشى هاى کودکانه، ساده و رنگارنگ کشيده و ازسويى هم، ديگر نقاشى هاى ياد شده توسط همسر وى ترجمه شده است.

خليلى افزود که کتاب “صداى بمباردمان را جارو مى کنم” براى وى از محبوبترين کتاهايش است؛ آن محبوبيت براى نوشته هاى کتاب نه، بلکه به خاطر نقاشى هايى است که پسر ٩ ساله اش ، بعد از شنيدن شعرها آن را بر کاغذ کشيده است.

خليلى، در مورد انگيزه و پيام اين اثر جديد خود به آژانس پژواک گفت: “تصویرگر این کتاب، یک کودک نه ساله ایرانی است که روایت های مرا درباره اندوه کودکان و مادران جنگ زده شنیده و ترسیم شان کرده است؛ این کمترین دستاورد این کتاب است که تصویرگر کوچکش، با نقاشی های ساده اش به کودکان می گوید که از رنج آنها باخبر است و شاید او خود پیام آورِ کوچکی برای صلح و زندگی در آینده باشد در کنار همه کودکانِ شبیه خودش در سرزمین های جنگ زده.”

موصوف همچنان بآ اشاره به ادبيات داستانى جهان گفت: “نويسندگان زياد از جنگ  و پیامدهای تلخ و غمبارش نوشته اند، درباره جنگ های جهانی متاثراند و در باره رنج های قربانیان جنگ ها نوشته اند و هنوزهم کتاب هاى بیشمار دراین باره نوشته میشود، که کتاب من قطره اى در این دریا است.”

قابل ذکر است که قبل از اين، آثار ديگر چون “قاب عکس”، “کدام‌ مان دریا، کدام‌ مان رودخانه” و “ملودی نافرجام”، “تاریخ صفویه”، “انقلاب مشروطیت ایران”، “راز آهو” و “گفتمان نجات بخشی در ایران عصر صفوی”، از نسيم خليلى به چاپ رسيده است.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر