زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در سال روان ٢٣٠ تن با حدود ٢٠٠٠ تُن مواد مخدر بازداشت شده اند

در سال روان ٢٣٠ تن با حدود ٢٠٠٠ تُن مواد مخدر بازداشت شده اند

author avatar
24 Jun 2018 - 15:44
در سال روان ٢٣٠ تن با حدود ٢٠٠٠ تُن مواد مخدر بازداشت شده اند
author avatar
24 Jun 2018 - 15:44

کابل (پژواک، ٣ سرطان ٩٧): در سه ماه نخست امسال، ۲۳۰ تن به ظن قاچاق مواد مخدر توسط پولیس مبارزه با مواد مخدر بازداشت و ۱۷۹ تن به اتهام قاچاق اين مواد، از یک تا ۲۰ سال حبس محکوم به مجازات شده اند.

خالد مؤحد سخنگوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با جرایم مسکرات و مواد مخدر، امروز (٣ سرطان) در نشست خبرى در کابل گفت که اين ٢٣٠ تن، در پيوند به ۱۸۶ قضیه قاچاق مسکرات و مواد مخدر بازداشت شده اند.

موصوف افزود که اين قضايا به مرکز يادشده راجع شده است.

به اساس معلومات وى، ١٣ زن، دو تبعه ايران و ٩ تن از مؤظفین خدمات عامه نيز شامل بازداشت شده گان اند.

به گفتۀ او ۶۷ تن بازداشت شده ها کسانى اند که مى خواستند  هیروئین را با استفاده از شیوه های جاسازی در بطن و بکس های سفری شان، از میدان هوایی کابل به هندوستان و عربستان سعودی انتقال دهند.

مؤحد گفت که به اساس پیشنهاد ریاست څارنوالی اختصاصی و حکم محکمه ابتدائیه، به تعداد ۶۰ واسطه نقلیه، يک عراده موترسایکل، ۲۹۳ سیت تيليفون همراه و هشت میل سلاح خفيفه را که از نزد قاچاقبران به دست آمده بود مصادره شده است.

وى گفت که در سه ماه اول سال، پوليس ٢٣٧ هزار افغانی و بيش از ٥٠٠٠ دالر امریکایی قاچاقبران مواد مخدر را  ضبط نموده و اين پول نیز به بانک مرکزى تحويل گرديده است.

به گفته او در مدت ياد شده، بيش از ٨٥٦ هزار کيلوگرام هيرويين، بيش از ٣٨ هزار کيلوگرام مورفين، نزديک به ٦٤٠ هزار کيلوگرام ترياک، بيش از ٢١٠ هزار کيلوگرام چرس، بيش از ٤٧١ هزار کيلوگرام مواد کيمياوى جامد که از آن در ساخت مواد مخدر کار گرفته مى شود،  بيش از ١٤هزار کيلوگرام شيشه، بيش از ٣٣ هزار ليتر مشروبات الکولی، بيش از ٦١٠٠ تابليت K، بيش از ٦٥٠ ليتر تيزاب، از نزد بازداشت شده ها به دست آمده است.

مؤحد گفت که مدیریت تدقیق، بررسی و لابراتور مرکزعدلی و قضایی، به تمام قضاياى یاد شده  رسیدگی لازم نموده و به منظور تحقیقات بیشتر، تمامی دوسیه ها و مظنونین را به ریاست څارنوالی اختصاصی مرکزعدلی و قضایی مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر فرستاده است.

منبع همچنان خاطرنشان کرد که در اين مدت، از جانب محاکم ابتداییه و استیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، ۱۷۹ تن به شمول يک زن در پیوند به ۱۳۶ قضیه جرایم قاچاق مسکرات و مواد مخدر، طی جلسات علنی از یک الی ۲۰سال حبس محکوم به مجازات شده اند.

همچنان او گفت که طی سه ماه گذشته، محکمۀ اختصاصی ابتدائیه بنابر نبود دلایل الزام، به ٣٢ تن برائت داده است که درمیان آنها سه خانم، یک افسر پولیس و متباقی افراد عادی می باشند.

وى درادامۀ صحبت هايش گفت که در این مدت، پس از فیصله محکمه استیناف مبارزه علیه مسکرات و مواد مخدر، توسط محکمه دیوان امنیت عامه ستره محکمه جمهوری اسلامی افغانستان، به قطعیت ۵۹ قضیه فیصله صادر شده است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر