زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

والى فارياب : مخالفان مسلح دولت فکر تصرف شهرميمنه را ازسردورسازند

والى فارياب : مخالفان مسلح دولت فکر تصرف شهرميمنه را ازسردورسازند

author avatar
7 Sep 2018 - 17:08
والى فارياب : مخالفان مسلح دولت فکر تصرف شهرميمنه را ازسردورسازند
author avatar
7 Sep 2018 - 17:08

ميمنه (پژواک ١٦سنبله ٩٧): والى فارياب به مخالفان دولت هشدارداد که فکر تصرف شهر میمنه را از سر دور سازند ،میمنه خط سرخ است اگر نزدیک شوند نابود می شوند.

نقیب الله فایق والی فاریاب اين مطلب درنشستى باشورای علماء و شماری از  امامان مساجد که طرح ١١ فقره يى را برای حکومتداری خوب وتامین امنیت به مقامهای محلی فاریاب ارائه کردند، اظهارنمود.

مولوی غلام نبی غفوری معاون شورای علما گفت اگر طرح هاى شان برای  تامين صلح و حکومتداری خوب نادیده گرفته شود بر خلاف آنچه که مردم و علما میخواهند کار کنند گذشته ثابت ساخته است که هرگز موفق نخواهند بود. 

دراين طرح ١١ فقره يى مواردى چون" باز کردن شاهراه میمنه - اندخوی و راه های مواصلاتی کته قلعه، سرحوض، بلچراغ، گرزیوان، المار، قیصار و خواجه نا موسی با شهر میمنه مرکز ولایت، برداشتن پاتک های افراد مسلح تحت نام خیزش های مردمی از مسیر راه ها و مستقر ساختن نیروهای آموزش دیده پولیس و اردو به جای آنها، خلع سلاح افراد مسلح غیر مسوول و مدیریت کردن خیزش های مردمی که هر قوماندان نباید بیشتر از ۱۰ نفر داشته باشند ، بیرون ساختن خیزش های مردمی از داخل شهر در اطراف، کنترول دروازه های وردوی شهر و کوتاه ساختن دست افراد استفاده جو به بهانه اجاره دار، برکنارساختن اشخاص بدنام ازادارات دولتی، برچیدن مراکز فروش مواد مخدر، مشروبات الکلی، قمار خانه ، بازداشت و مجازات فروشنده گان مواد مخدر، جدا سازی صنوف درسی دختران با پسران در پوهنتون و موسسات تحصیلی فاریاب، بسته کردن بانک های که مخالف شرع اسلام سودجوی می کنند، اصلاح و کنترول رسانه های تلویزیونی و کیبل ها که برنامه های گمراه کننده را در منافات با اسلام نشر و پخش می کنند و تلاش برای عملی شدن پروژه بزرگ انکشافی و عام المنفعه، و توسعه تشکیل بخش امامان و خطبای مساجد که اکثر شان از امتیازات دولتی محروم می باشند. "

 

معاون شورای علما همچنان تاکید کرد که، اگر پیشنهادات شان عملی گردد آنها با تمام قوت از اداره محلی حمایت می کنند و افکار مردم را نسبت به عملکر نیک مسوولین حکومتی روشن می سازند .

 

نقیب الله فایق والی فاریاب خطاب به علما گفت که، برای عملی کردن طرح ياد شده آنچه در حیطه صلاحیتش باشد نهایت تلاش می ورزد.

 

والی فاریاب طالبان را برادر خطاب نموده از شورای علما خواست  که آنها را به صلح دعوت کنند .

بگفته اين مقام محلى فارياب ،کشته شدن نیروهای دولتی و یا افراد طالبان به نفع هيچ کسى  نمی باشد جز اینکه زنان هر دو طرف بیوه و اطفال شان یتیم و خانه های شان خراب شود.

وی به طالبان هشدار داد که، اگر برخی ولسوالی ها و مناطق را در فاریاب تصرف کردند او موضوع گذشته بوده؛ اما فکر تصرف شهر میمنه را از سر دور سازند میمنه خط سرخ است اگر نزدیک شوند نابود می شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر