زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در سمنگان، پروان و بادغيس ٢٥ تن کشته شده و ٢٢ تن زخم برداشته اند

در سمنگان، پروان و بادغيس ٢٥ تن کشته شده و ٢٢ تن زخم برداشته اند

author avatar
15 Sep 2018 - 12:10
در سمنگان، پروان و بادغيس ٢٥ تن کشته شده و ٢٢ تن زخم برداشته اند
author avatar
15 Sep 2018 - 12:10

ايبک، چاريکار وقلعه نو(پژواک، ٢٤ سنبله ٩٧): در ولايت هاى سمنگان، پروان و بادغيس، يازده پوليس، ١٢ طالب و دو فرد ملکى کشته شده و ١٨ پوليس، دو طالب و دو فرد ملکى زخم برداشته اند.

بابه یک تن از قومندانان پوليس محلی در قریه دایکندی ولسوالی دره صوف پائین که در اين نبرد زخمى شده، در شفاخانه ولايتى اين ولايت به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان، شب گذشته بر سه پوسته امنيتى در اين منطقه حمله کردند.

به گفته او در اين درگيرى که از ساعت ٩ تا سه شب ادامه داشت، يک پوسته پوليس محلى به دست طالبان سقوط کرد؛ اما دوباره در تصرف پوليس محلى قرار گرفت.

به اساس معلومات بابه، در اين درگيرى شش پوليس محلى کشته و ١٥ پوليس محلى زخمى شدند.

وى افزود که در اين نبرد، در قريۀ يادشده يک زن کشته و دو زن ديگر زخمى شده اند.

موصوف بدون ارايه جزييات گفت که در اين درگيرى، به طالبان نيز تلفات وارد شده و محل را ترک کرده اند.  

عبدالیقین احمدی ولسوال دره صوف پايين، حمله گروه طالبان در پوسته های امنیتی قریه دايکندی را تائید نموده گفت که در اين حمله، چهار طالب مسلح کشته شده که جسد يک تن آنها در ميدان نبرد باقى مانده است.

این در حالی است که به تاریخ نوزدهم ماه روان، گروه طالبان بالای پوسته های امنیتی منطقه زیرکی اين ولسوالى حمله نمودند و در اين حمله، ١٦ پوليس محلى کشته و شش تن ديگر آنان زخمى شدند.

همچنان دگروال الوزی احمدی قوماندان مرکز هماهنگی نیروهای امنیتی ولایت پروان گفت که نیروهای واکنش سریع، بخاطر یک عملیات، به منطقه خلازی ولسوالی بگرام اين ولایت رفته بودند، که حوالى ساعت ٨ صبح امروز هدف ماین جا سازى شده در جاده قرار گرفتند.

به گفته او در اين انفجار ماین جاسازی شده، چهار تن از نيروهاى واکنش سريع و يک فرد ملکى کشته شده است. موصوف افزود که در اين رويداد، دو تن از نيروهاى يادشده زخمى شده اند.

يک منبع محلى طالبان در پروان، گفت که اين ماين، از سوى طالبان جاسازى شده بود، که در آن پنج تن از نيروهاى واکنش سريع کشته شده اند.  

به اساس يک خبر ديگر، طالبان مسلح در منطقه قرچغى ولسوالى قادس ولايت بادغيس نيز شب گذشته حمله کرده اند.

 جمشيد شهابى سخنگوى والى بادغيس گفت که در اين درگيرى، يک تن از نيروهاى پوليس و هشت طالب مسلح کشته شده، يک تن از نيروهاى پوليس و دو تن از طالبان زخمى شده اند.

عبدالعزیز بیگ ريیس شورای ولایتی بادغیس، نيز کشته شدن يک تن و زخمى شدن دو پوليس را تاييد کرد اما گفت که در اين حمله، سه طالب کشته و دو تن ديگر آنان زخمى شده اند.

Views: 2

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر