زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از مدرک ده درصد محصول مخابراتى حدود ١٤ميليارد افغانى جمع آورى شده است

از مدرک ده درصد محصول مخابراتى حدود ١٤ميليارد افغانى جمع آورى شده است

author avatar
22 Jan 2019 - 14:26
از مدرک ده درصد محصول مخابراتى حدود ١٤ميليارد افغانى جمع آورى شده است
author avatar
22 Jan 2019 - 14:26

کابل(پژواک،٢ دلو ۹۷): وزارت مخابرات که از شفافيت در جمع آورى ده درصد محصول مخابراتى سخن مى زند، در بيش از سه سال از اين مدرک، حدود ١٤ ميليارد افغانى عايد داشته؛ اما سيستم جديد براى شفافيت اين روند را نساخته است.

 به اساس فیصله شورای وزیران و فرمان رييس جمهور؛ ده درصد محصول خدمات مخابراتی، بالای تمام استفاده کنندگان خدمات مخابراتی وضع گردیده و از تاریخ اول میزان سال ۱۳۹۴ اجرایی شده است.

بعد از اجرايى شدن اين محصول، برخى اعضاى شوراى ملى گفته بودند که اين روند شفاف نيست و بايد براى شفافيت آنُ سيستم مناسب ايجاد شود. وزارت مخابرات وعده کرده بود که براى رفع اين چنين نگرانى ها سيستم جديدى (Real Data Management) را ايجاد مى کند؛ اما تا حال اين سيستم را ايجاد نکرده است.

شهزاد گل آريوبى وزير مخابرات و تکنالوژى معلوماتى، امروز در يک نشست خبرى در کابل گفت به دليلى که اين سيستم بسيار تخنيکى و مهم است، در ايجاد آن تاخير به عمل آمده است.

اما وى افزودکه پروسه هاى تدارکاتى اين سيستم تکميل شده و به زودى قرارداد ساخت آن، با يکى از شرکت­هاى خصوصى امضا خواهد شد.

 موصوف گفت که عوايد ده درصد محصول مخابراتی در دو ماه سال ١٣٩٤، به بيش از ٨٠٢ ميليون افغانى، در سال ١٣٩٥ به بيش از ٤.٢ ميليارد افغانى، در سال ١٣٩٦ به بيش از ٤.٢ ميليارد افغانى و در سال گذشته مالى به بيش از ٤.٦ ميليارد افغانى رسيده است.

به گفتۀ او از جمله عوايد سال گذشته مالى، از اين بابت بيش از ٧٠٥ ميليون افغانى را تا حال شرکت خصوصى مخابراتى روشن پرداخت نکرده؛ اما وعده نموده است که اين پول را به زودى مى پردازد.

وى گفت که عواید به دست آمده از شرکت هاى مخابراتى، مستقیماً به بانک مرکزى انتقال و وارد خزانه دولت می شود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر