زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

لویه جرگه مشورتی صلح، امروز در کابل برگزار مي گردد

لویه جرگه مشورتی صلح، امروز در کابل برگزار مي گردد

author avatar
28 Apr 2019 - 16:32
لویه جرگه مشورتی صلح، امروز در کابل برگزار مي گردد
author avatar
28 Apr 2019 - 16:32

کابل (پژواک، ۹ ثور۹۸): قراراست امروز لویه جرگه مشورتی صلح، با اشتراک حدود سه هزار تن در کابل برگزار شود.

این جرگه، به هدف اجماع روی میکانیزم مذاکرات، مشخص کردن خطوط اساسى و محدوديت های صلح و توافق احتمالی صلح با تحريک طالبان، در مدت چهار روز ادامه خواهد یافت.

در این جرگه، حدود ۳۰۰۰ تن از نمایندگان مردم از سراسر کشور که حداقل ۳۰ در صد آنان را زنان تشکیل می دهند، اشتراک خواهند کرد.

عبدالرشید ایوبی سخنگوی کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح به آژانس خبرى پژواک گفت که آمادگى ها براى اين جرگه نهايى گرديده و همه اشتراک کنندگان از ولايات به کابل آمده اند.

وی افزود که در اين جرگه، افراد ازکتگورى هاى مختلف به شمول اعضاى شوراى ملى و شوراهاى ولايتى، علما، متنفذين قومى، زنان، اعضاى جامعۀ مدنى، نمايندگان کوچى ها و معلولين، تاجران و صنعتکاران، حقوقدانان، واليان، خبرنگاران، برخی نامزدان رياست جمهورى و نمايندگان مهاجرين از کشور ایران و پاکستان دعوت گرديده اند.

موصوف علاوه کرد که رییس و اعضای هیئت رییسه لویه‏ جرگه مشورتی، بعد از آغاز کار این جرگه، در اولین فرصت برگزیده خواهند شد.

وی یاد آور شد که جرگۀ مشورتى، تا چهارروز ادامه خواهد يافت و در آن، روی تعریف و چگونگی صلح، خطوط و چارچوپ مذاکرات، با تحریک طالبان بحث خواهد شد.

حکومت، به منظور تامين امنيت و جلوگيرى از ازدحام ترافيکى در شهر کابل، شش روز را رخصتى عمومى اعلام نموده و تردد وسايط و مردم، نسبت به ساير روزها کاهش يافته است.

به اساس اجنداى لويه جرگه مشورتى که کاپى آن به دسترس اژانس خبرى پژواک قرار گرفته ، اين جرگه صبح امروز با تلاوت آياتى ازقران کريم وپخش سرود ملى کشورآغاز ميگردد .

محمد عمرداوودزى رييس کميسيون برگزارى لويه جرگه نخستين سخنران اين جرگه  ضمن خوش آمديد به اشتراک کننده ها درخصوص معرفى جرگه صحبت مى نمايد وبه تعقيب آن  لويه جرگه مشورتى با سخنرانى محمد اشرف غنى رييس جمهورکشوررسما آغاز بکارمى نمايد .

همچنان محمد اشرف غنى پس ازايراد بيانيه ، رييس جرگه مشورتى رامعرفى نموده که بجاى مشخص خود حضورمى يابد .

به اساس اجنداى ياد شده ، قراراست طرزالعمل کميته هاى کارى ازسوى رييس جرگه مشخص گرديد که به اساس آن پس ازظهرامروز دوشنبه بعد از آنکه اجنداى کارى به اين کميته ها تشريح گرديد، کميته ها، براى گزينش رييس ومنشى کميته انتخابات را انجام داده ونتيجۀ انرا اعلام  مى کنند  ودرتعقيب آن تا عصرامروز کاردرکميته ها ادامه مى يابد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر