زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اعضای جرگه مشورتی صلح به خیرافغانستان فکر کنند و مشوره بدهند”

“اعضای جرگه مشورتی صلح به خیرافغانستان فکر کنند و مشوره بدهند”

author avatar
29 Apr 2019 - 17:26
“اعضای جرگه مشورتی صلح به خیرافغانستان فکر کنند و مشوره بدهند”
author avatar
29 Apr 2019 - 17:26

کابل (پژواک، ۹ ثور۹۸): شماری از اعضای جرگه مشورتی صلح از اعضای این جرگه می خواهد تا با آزادی کامل و ذهن باز، بدون هیچگونه فشاری، به خیر افغانستان فکر کنند و مشوره بدهند.

منسوقه جیلانی یکی از اشتراک کنندگان لویه جرگه مشورتی که از ولایت کاپیسا آمده است، می گوید: "خیلی خرسندم از اینکه فرصتی برای من و دیگر زنان مساعد شده تا در مورد صلح و ختم جنگ طرح و نظریات خود را بدهیم."

وی افزود که در جریان چهار دهه جنگ زنان مشکلات فراوان را متحمل شده اند، و حالا فرصت آن فرا رسیده تا در کنار برادران شان برای صلح مشترکا تصمیم بگیرند.

او گفت: "صلح مخالفان و موافقان خود را در داخل و خارج کشور دارد، امروز جرگه نیز به دلیلی مخالفت برخی اعضای جرگه برهم خورد و انتظار را که داشتیم در پایان روز بر آن برسیم، نرسیدم، اما امیدوار استیم که فردا بتوانیم معاونین و منشی ها را انتخاب کنیم و کارهای را به شکل نورمال و با شور و انگیزه آغاز کنیم."

فوزیه علومی باشندگان ولایت هلمند که در این جرگه اشتراک دارد، می گوید: "سخنرانی رییس جمهور و دیگر مقامات در  جریان مراسم افتتاحیه جرگه خیلی امیدوار کننده بود تا به صلح وثبات برسیم."

او گفت، مردم از نقاط دور دست کشور با ذوق و هیجان برای صلح اینجا شرکت کرده است و از برخی اعضای جرگه میخواهد تا با مخالفت حزبی و سمتی شان جرگه را به گروگان نگیرد و بگذارد نمایندگان مردم طرح ها و نظریات شان ارایه کنند.

وی از همه اعضای جرگه مشورتی خواست با آزادی کامل و ذهن باز، بدون هیچگونه فشاری، به خیر افغانستان فکر کنند و مشوره بدهند.

نامبرده گفت که هیچ فامیلی نیست که در جنگ های اخیر عزیز شان را ازدست نداده باشد، پس باید همه متحدانه برای صلح یکجا شوند و نگذارد دیگر خون بر زمین بریزد و طالبان نیز باید به فیصله ملت احترام قایل شوند.

موصوف می افزاید که صحبت های ابتدایی که با اعضای جرگه خصوصا زنان داشت، مشوره آنان در قسمت صلح مثبت بوده و آنان را فردا در کمیته های نیز بیان خواهد کرد.

ممتاز سروریان عضو دیگری جرگه مشورتی صلح گفت که هر چند حضور زنان در این جرگه کم است، اما از رییس جرگه میخواهد تا در قسمت معاونین و منشی های جرگه حداقل حضور زنان ۵۰ درصد باشد.

وى افزود که زنان نسبت به هر قشر دیگر تشنه صلح است و با جرئت و قوت در این جرگه تلاش خواهد کرد و یک تصمیم جامع و همه شمول خواهند گرفت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر