زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از يازده نامزد رياست ولسى جرگه هفت تن شغل تجارت دارند

از يازده نامزد رياست ولسى جرگه هفت تن شغل تجارت دارند

author avatar
27 Jun 2019 - 16:11
از يازده نامزد رياست ولسى جرگه هفت تن شغل تجارت دارند
author avatar
27 Jun 2019 - 16:11

کابل(پژواک، ٦ سرطان ۹۸): اکثريت يازده نامزد سه دور انتخابات رياست ولسى جرگه را، در حالى تجار تشيکل مى دهند که ادعاهايى مبنى بر خريد و فروش آراى اين انتخابات نيز وجود دارد.  

بعد از گشايش دور هفدهم تقنينى شوراى ملى در ششم ثور سال روان، اولين دور انتخابات رياست ولسى جرگه در ٢٦ ثور، دور دوم آن در چهارم سرطان و دور سوم آن در پنجم سرطان برگزار شد.   

در اين سه دور انتخابات که دور نخست آن به دليل مخالفت ميان اعضاى جرگه روى يک راى، با نزاع و برخوردهاى لفظى و حتى فزيکى همراه بود، در کل يازده تن براى احراز کرسى رياست اين مجلس شوراى ملى نامزد شده بودند؛ اما هيچ کدام آنها پنجاه درصد جمع يک راى را از آن خود کرده نتوانستند.

به اساس اصول وظایف داخلی، قرار است روز شنبه میان دو نامزد پیشتاز سه دور انتخابات (میر رحمان رحمانی با داشتن ۱۲۳ رای و خان محمد وردک با داشتن ۱۰۵ رای) انتخابات برگزار شود.

از اين ميان يازده نامزد، هفت تن (میررحمان رحمانی، خان محمد وردک، خان آغا رضایی، میر افغان صافی، جاوید جیحون، و کمال ناصر اصولی) تجار مى باشند.

به اساس يک گزارش، ميررحمان رحمانى باشندۀ ولسوالی بگرام ولایت پروان که در دور شانزدهم نیز نماینده ولایت پروان بود، زمانى رئیس اتاق تجارت و صنایع ولایت پروان نیز بوده است، از تاجران بزرگ افغانستان به شمار می ‌‎رود و بیشتر ثروت خود را از راه فروش خدمات حمل و نقل و قراردادهای تيل با دولت افغانستان و نیروهای امریکایی به دست آورده است.  

همچنان اين گزارش نشان مى دهد که کمال ناصراصولی، باشنده ولايت خوست که لیسانس خود را در رشته حقوق گرفته است، نيز فعالیت تجارتى داشته و در دور شانزدهم نیز نماینده مردم خوست در اين جرگه بود.

 خان محمد وردک، باشنده ولايت ميدان وردک و مالک يک کپمنى ذوب آهن به نام «خان ستيل» است و در بخش اقتصاد تحصیلات عالی دارد.

به اساس You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر