زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کارساخت «منار شهداى رسانه يى»که٢١ماه قبل تهدابگذارى شده بود،هنوژهم آغازنشده است

کارساخت «منار شهداى رسانه يى»که٢١ماه قبل تهدابگذارى شده بود،هنوژهم آغازنشده است

author avatar
19 Oct 2019 - 14:50
کارساخت «منار شهداى رسانه يى»که٢١ماه قبل تهدابگذارى شده بود،هنوژهم آغازنشده است
author avatar
19 Oct 2019 - 14:50

کابل (پژواک، ۲۷ میزان ۹۸): نزدیک به دو سال از تهدابگذاری «منار يادگار شهداى رسانه يى» در کابل سپری شده؛ اما هنوزهم کار ساخت این منار در حالی آغاز نشده است که سخنگوی شاروالی، از آغاز دو ماه قبل آن خبر داده بود.  

به اساس گزارش، سنگ تهداب «منار يادگار شهداى رسانه يى»، در اواخر جدی سال ۱۳۹۶  در پل باغ عمومى شهر کابل، در مقابل پشتنى تجارتى بانک از سوی داکتر عبدالله عبدالله رييس اجرايى حکومت گذاشته شد.

مقام ها، گفته بودند که این منار در يک و نيم سال، با هزينۀ ٥٠ ميليون افغانى از بودجه حکومت اعمار می شود.  

اما درماه سرطان سال ۱۳۹۷ در پی ابراز نگرانی برخی فعالان رسانه ای از تاخیر در آغاز ساخت این منار، شاروالی کابل اعلام کرد که کار عملی ساخت این بنا، تا دو ماه  دیگر آغاز می شود.

اما نه تنها کار این بنا، تا دو ماه در آن زمان آغاز نشد، بل تا حال نیز این کار صورت نگرفته است.

نرگس مومند سخنگوی شاروالی کابل در شانزدهم ماه روان (میزان)، به آژانس خبری پژواک گفت که شاروالی بنا بر مشکلات تخنیکی، در آن زمان نتوانست کار را آغاز کند؛ اما دو ماه قبل کار روی ساخت این منار در یک محل دیگر، از سوی شرکت قیصر افغان آغاز شده و به زودی تکمیل می شود.     

وی افزود: «یک موضوع  دیگر که انجام کار ما را به تعویق انداخت، مشوره ما با شماری از رسانه ها در مورد چگونگی  منار بود؛ اما حالا دیگر مشکلی  وجود  ندارد، ساحه مشخص است کار بالای ساخت منار آغاز شده، ما  کوشش می کنیم که  این  منار چندین سال دوام  کند، تخریب نشود و به عنوان یک بنای تاریخی از آن حفاظت شود.»

اما ذبیح الله انجنیرکمپنی "قیصرافغان"، امروز (۲۷ میزان) به آژانس پژواک گفت که این شرکت بنا به دلایلی، تا هنوز کار منار را آغاز نکرده است.

او افزود: «قرارداد ساخت و ساز منار با این کمپنی شش ماه قبل امضا شده؛ اما تا حال دیزاین آن از سوی شاروالی  فاینل (نهایی)  نشده،  ساحه  مشخص  نشده، بنا بر آن  ما  چگونه  کار خود  را  روی  این  منار آغاز نماییم ؟»

پرویزحمید رئیس تعیین پروژه های شاروالی کابل نیز امروز گفت که تا حال کار ساخت منار یادشده آغاز نشده؛ زیرا در محلی که قرار بود این منار ساخته شود، چاه سپتیک از قبل ساخته شده بود.

او افزود قرار است که در قسمت دیگر مقابل پشتنی تجارتی بانک، محلی برای ساخت منار یادگار شهدای رسانه یی انتخاب شود. 

به گفته او قرار است تا دو روز دیگر، شرکت قیصر افغان کار را آغاز کند.

ازسويى هم سيد آقا حسین فاضل سانچارکى معين نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ، حین تهدابگذاری منار یادشده گفته بود که در بیش از ١٦ سال اخير، بيش از ٨٠ تن از خبرنگاران و کارمندان رسانه یی، در رویدادهای مختلف در کشور کشته شده اند و قرار است به پاس قربانیان جامعه رسانه ای، بنای یادشده یادبود، در کنار وزارت اطلاعات و فرهنگ ساخته شود.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر