زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئيس جمهور با مقامات امريکايى در مورد رهايى سه زندانى طالبان گفتگو کرد

رئيس جمهور با مقامات امريکايى در مورد رهايى سه زندانى طالبان گفتگو کرد

author avatar
19 Nov 2019 - 10:37
رئيس جمهور با مقامات امريکايى در مورد رهايى سه زندانى طالبان گفتگو کرد
author avatar
19 Nov 2019 - 10:37

 

کابل (پژواک، ٢٨ عقرب ٩٨): رئيس جمهور غنى با مقامات امريکايى، روى گام‌های آینده و لازمی برای تطبیق تصمیم اخیر حکومت افغانستان، مبنی بر رهایی سه زندانی عاليرتبۀ طالبان/ حقانی گفتگو کرد.

صديق صديقى سخنگوی رئیس جمهور، به آژانس خبری پژواک گفت که رئيس جمهو غنی، طی دو تماس تیليفونی جداگانه با مایک پمپئو وزیر خارجه و رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی ایالات متحدۀ امریکا، گفتگو کرد.

موصوف افزود که در این گفتگوها که شب گذشته انجام شد؛ هردوجانب، گام‌های آینده و لازمی برای تطبیق تصمیم اخیر حکومت افغانستان مبنی بر رهایی سه زندانی عاليرتبۀ طالبان/حقانی را، مورد غور و بررسی همه‌جانبه قرار دادند.

صديقى گفت که مقامات امریکایی با تأکید بر حمایت از تصمیم رئیس‌جمهورغنی، تعهد سپردند که با حکومت افغانستان یک‌جا کار می کنند؛ تا در صورت عدول طالبان از تعهدات شان‌ در برابر هر گونه اعمال خشونت‌های احتمالی از سوی این گروه، پاسخ دهند.

همچنان هر دو طرف، روی آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها به عنوان پیش‌شرط‌های لازم برای آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، به هدف دست‌یابی به یک توافق سیاسی با طالبان، موافقت کردند.

وزیر امور خارجه و مشاور امنیت ملی ایالات متحده امریکا، همچنين عمل‌کرد نیروهای امنیتی و دفاعی افغان را به شمول تلاش‌های اخیر این نیروها در راستای از بین بردن پناهگاه‌های امن داعش، شاخه‌ی خراسان، را مورد تمجید قرار دادند.

صديقى افزود که همچنین دراین گفتگوها جانب امریکا بر حمایت دوام‌دار از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان تأکید کرد؛ تا افغانستان یک‌بار دیگر به عرصه‌ ای برای انجام فعالیت‌های تروریستی بین‌المللی، مبدل نگردد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر