زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پنج پروژه انکشافی در بدخشان افتتاح شد

پنج پروژه انکشافی در بدخشان افتتاح شد

author avatar
16 Dec 2019 - 18:17
پنج پروژه انکشافی در بدخشان افتتاح شد
author avatar
16 Dec 2019 - 18:17

فیض آباد (پژواک، ۲۵ قوس ۹۸): مقام های حکومتی در بدخشان می گویند که پنج پروژه انکشافی به هزینه ۷۶ میلیون افغانی در اين ولایت افتتاح گردید.

این پروژه های انکشافی امروز دو شنبه توسط عبدالتواب بالاکرزی سرپرست وزیر تحصیلات عالی طی سفرش به ولایت بدخشان افتتاح گردید.

عبدالتواب بالاکرزی از پنج پروژه انکشافی پوهنتون بدخشان که قبلآ تکمیل ویا درحال تکمیل شدن است دیدن نموده و تعمیر تدریسی پوهنتون آن ولایت را افتتاح کرد.

این پروژه ها شامل تعمیر تدریسی، واحد تضمین کیفیت، تالار ریاست پوهنتون، تهداب گذاری تعمیر پوهنځی تعلیم و تربیه و تشناب های آن که توسط بانک جهانی ساخته شده است .

از سوی هم محمد قاسم آریا ریيس پوهنتون بدخشان که در این مراسم صحبت می کرد گفت که بعضی از این پروژه ها تکمیل و تعداد هم در زير کار است.

وی افزود که این پروژه ها به هزینه ۷۶ میلیون افغانی می باشد که ۴۰ میلیون آن از بودجه انکشافی وزارت تحصیلات عالی که شامل تعمیر تدریسی پوهنتون میباشد که فعلآ تکمیل گردیده و ٣٦ میلیون افغانی دیگر که اعمار تعمیر پوهنځی تعلیم و تربیه از کمک کشور هندوستان می باشد که در حال کار است.

محمد ذکریا سودا والی بدخشان روی انکشاف پوهنتون بدخشان صحبت نموده گفت که ساحه پوهنتون بدخشان ۵۶ جریب زمین می باشد که هنوز هم نیازمندی های انکشافی این پوهنتون را مرفوع ساخته نمیتواند.

وی علاوه کرد که اداره محلی بدخشان در تلاش است که در همکاری با مسوولان پوهنتون بدخشان، آن را انکشاف بدهد.

او گفت: ” یگانه خواست مردم بدخشان از وزارت تحصیلات عالی این است که پوهنځی طب در چوکات پوهنتون بدخشان ایجاد گردد چرا که مردم بدخشان به آن سخت نیاز دارند. “

در اخير سرپرست وزارت تحصیلات عالی گفت که پوهنځی انجنیری در چوکات پوهنتون بدخشان منظور گردیده و پوهنځى هاى ديگر تحت کار است.

 وی خاطر نشان ساخت که تعمیر لیلیه د ختران در سال ۱۳۹۹ در پنج طبقه اعمار خواهد شد و سیستم( آی تی) و پروسه تکمیل لابراتوار و تجهیز کمپیوتر لب در مرحله تدارکات قرار دارد که در سال آینده این مشکل حل خواهد شد.

قابل یاد آوریست که پوهنتون بدخشان دارای بیشتر از ۶۰۰۰ محصل بوده که ۳۰٪ شان را دختران تشکیل میدهد.

بازدیدها: 2

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر