زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دانشیار: اگر با چالش فنی بر نخوریم، امشب نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام می کنیم

دانشیار: اگر با چالش فنی بر نخوریم، امشب نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام می کنیم

author avatar
21 Dec 2019 - 16:41
دانشیار: اگر با چالش فنی بر نخوریم، امشب نتایج ابتدایی انتخابات را اعلام می کنیم
author avatar
21 Dec 2019 - 16:41

کابل (پژواک، ۳۰ قوس ۹۸): کمیسیون انتخابات می گوید که اگر با چالش‌های فنی برنخورند، امشب نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می کنند.

محمد حنیف دانشیار کمیشنر کمیسیون مستقل انتخابات، به خبرنگاران گفت که اگر دارالانشاى کمیسیون انتخابات، تا بعد از ظهر امروز، گزارش خود را در اختیار بورد این کمیسیون قرار بدهد، بورد در مورد تصمیم اتخاذ خواهد کرد.

وی افزود که هرگاه گزارش برای شان برسد، آن را با تفکیک ولایات، مراکز و محلات دقیق مطالعه می کنند و اگر با کدام چالش فنی برنخورند، امشب نتایج را اعلام می کنند.

حبیب الرحمان ننگ رئیس دارالانشاى کمیسیون انتخابات نیز گفت که تطبیقات فورم های نتایج هفت ولایت تکمیل شده است و هم اکنون، کار روی گزارش اعلام نتایج ابتدایی جریان دارد.

وی، با ذکر اینکه ممکن تا چند ساعت دیگر گزارش از سوی دارالانشاء تکمیل و به رهبری کمیسیون جهت تصمیم گیری تسلیم شود، گفت که پس از آن بورد کمیسیون انتخابات، در مورد اعلام نتایج ابتدایی انتخابات تصمیم اتخاذ می کند.

موصوف، انتخابات ریاست جمهوری را شفاف ترین انتخابات در تاریخ کشور خوانده و گفت که به زودترین فرصت، نتایج آن از سوی کمیسیون انتخابات اعلام می شود.

اما محمد یونس نواندیش عضو ستاد انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت که آرای ۲۷ ولایتی که بدون حضور ناظرین تیم ثبات و همگرایی و برخی تکت های انتخاباتی دیگر از سوی کمیسیون انتخابات، تفتیش و بازشماری شده است، مجدداً نياز به تفتیش و بازشماری دارد.

نواندیش افزود:" تا زمانی که بازشماری مجدد در حضورداشت، ناظرین این تیم صورت نگیرد، نتایج انتخابات برای ایشان قابل قبول نیست."

وی، با اشاره به اینکه تاکنون سقف رای معلوم نیست و آرای سفید از سیاه جدا نشده است، گفت تا زمانی که به خواست های معقول، موجه و قانونی شان پاسخ داده نشود، اعلام نتایج را با این عجله قبول ندارند.

اما عبدالقادر هوتخیل یک تن از ناظرین تیم دولت ساز، با اشاره به اظهارات دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در مورد بازشماری مجدد ۲۷ ولایت، گفت که تيم ثبات و همگرايى، اکنون تلاش دارد که به شکل دیگری پروسه را به گروگان بگیرد.

وی، با بیان اینکه همه کارهای تخنیکی به منظور اعلام نتایج به اتمام رسیده است، افزود که بیش از این نباید شهروندان منتظر گذاشته شوند، کمیسیون مستقل انتخابات باید مطابق به قانون وظیفه اش را انجام بدهد و اجازه ندهد که کسی پروسه را به گروگان بگیرد و مانع اعلام نتایج شود.

این در حالی است که داکترعبدالله عبدالله رهبر دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی، هفتۀ گذشته از هوادارانش تقاضا کرد که برای تفتیش و بازشماری آرأ در هفت ولایت اجازه دهند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر