زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“برای کاهش خشونت علیه زنان در رسانه ها سیستم مجازات باید وجود داشته باشد”

“برای کاهش خشونت علیه زنان در رسانه ها سیستم مجازات باید وجود داشته باشد”

author avatar
16 Jan 2020 - 18:23
“برای کاهش خشونت علیه زنان در رسانه ها سیستم مجازات باید وجود داشته باشد”
author avatar
16 Jan 2020 - 18:23

 کابل (پژواک،۲۶ جدی ۹۸): اشتراک کننده گان یک کنفرانس برای کاهش خشونت های جنسیتی و آزار و اذیت در برابر خبرنگاران زن، خواهان سیستم مجازات در تمامی رسانه ها شدند.

این کنفرانس زیر نام "زنان ژورنالیست، فرصت ها و چالش ها برای زنان در رسانه های افغانستان" که روز گذشته آغاز و امروز پايان يافت، از سوی انجمن زنان رادیو و تلویزیون – بخش کابل، انجمن اجتماعی زنان ژورنالیست و مرکز حمایت از زنان ژورناليست در افغانستان، در هماهنگی و معاونیت فدراسیون ژورناليستان و سازمان های ذیربط در کابل برگزار شد.

روز نخست این کنفرانس، با حضور سرور دانش معاون رییس جمهور، حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، انور سادات وزیر کار و امور اجتماعی و به اشتراک بیشتر از ۱۰۰ تن از خبرنگاران زن از مرکز و ولایات و نیز مهمانان نهادهای دولتی و غیر دولتی، روز گذشته (٢٥ جدى) در کابل برگزار شد.

خانم نجیبه ایوبی رییس انجمن زنان در رادیو و تلویزیون گفت که حضور بیشتر زنان در رسانه ها، حاصل فعالیت های فدراسیون ژورنالیستان افغانستان و نهادهای حامی رسانه ها به خصوص نهادهای حامی خبرنگاران زن می باشد.

وی افزود: «تلاش خبرنگاران زن برای آزادی بیان و رسانه ها، بیانگر این است که ما دیگر به عقب برنمی گردیم.»

فریده نیکزاد رییس مرکز حمایت از زنان ژورنالیست در افغانستان گفت که این کنفرانس، باید همه ساله برای خبرنگاران زن جهت شریک ساختن چالش ها و مشکلات شان، برگزار گردد؛ تا خبرنگاران زن حضور پررنگ پیدا کرده و گزارش دهی بهتر کنند.

از سويی هم، سرور دانش معاون دوم رییس جمهور گفت: «ما در این اواخر شاهد پیشرفت زنان در رسانه ها بوده ایم؛ اما از موجودیت تخطی ها و خشونت ها علیه خبرنگاران زن نمی توان چشم پوشی کرد.»

وی همچنان افزود که از سال ۲۰۰۱ الی ۲۰۱۹ به تعداد ۱۰۲ خبرنگار کشته شده اند، که ۱۱ تن آنان زنان هستند.

حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که وزارت اطلاعات و فرهنگ، برای همکاری بیشتر با خبرنگاران زن، نیاز دارد تا روابط منسجم تر و نزدیک تر را با این خبرنگاران تامین کند.

فهیم دشتی مسئول اتحادیه ژورنالیستان افغانستان و عضو سکرتریت فدراسیون و نهادهای ژورنالیستان افغانستان گفت که امروزه چالش ها، مشکلات و خشونت ها علیه خبرنگاران زن وجود دارد.

وی افزود: «این خبرنگاران باید با قوت محکم در مقابل مشکلات ایستاده شوند و حق خود را بخواهند.»

در روز دوم  کنفرانس (٢٦ جدى) در دو میز، پنلست ها روی محدودیت های دسترسی به اطلاعات، مصئونیت کار و محیط مناسب کاری و جندر در رسانه ها بحث نمودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر