زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مراکز آموزشی برخی مناطق سمنگان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد

مراکز آموزشی برخی مناطق سمنگان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد

author avatar
11 Mar 2020 - 12:57
مراکز آموزشی برخی مناطق سمنگان به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تعطیل شد
author avatar
11 Mar 2020 - 12:57

کابل (پژواک، ۲۱ حوت ٩٨): پس از ثبت دو واقعۀ مثبت ویروس کرونا در سمنگان، مراکز آموزشی در مرکز و ولسوالی های فیروزنخچیر و روی دوآب این ولایت، به منظور جلوگیری از شیوع این ویروس تا امر ثانی تعطیل شد.

در دو روز اخیر، دو واقعۀ مثبت ویروس کرونا در ولایت سمنگان ثبت شده است. پیش از این، پنج واقعه مثبت این ویروس در هرات ثبت شده بود. هر هفت فرد مبتلا به این بیماری، کسانی اند که تازه از ایران آمده اند؛ کشوری که این بیماری در آن شیوع پیدا کرده است.

مقام های محلی می گویند از دو تنی که به این بیماری در سمنگان مبتلا شده اند، یکی آنها باشندۀ ولسوالی فیروزنخچیر و دیگری، باشنده ولسوالی روی دوآب این ولایت می باشد.

عبدالمتین سروری رییس معارف سمنگان، امروز به آژانس خبری پژواک گفت که بر اساس هدایت هیئت رهبری سمنگان، مراکز آموزشی در شهرایبک مرکز سمنگان و ولسوالی های فیروزنچیر و روی دوآب این ولایت، به هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تا امر ثانی تعطیل شدند.

به گفته وی، برعلاوه تمامی مراکز آموزشی، امتحانات لیاقت، مشروطی و معذرتی مکاتب دولتی و خصوصی نیز تا امر ثانی در مناطق یادشده معطل شد.

وی افزود که در حال حاضر، تمامی مکاتب مرکز و ولسوالی ها تا آخر ماه حوت رخصت بوده و در مورد شروع دروس سال تعلیمی ۱۳۹۹، بعداً تصمیم لازم گرفته خواهد شد.

قابل ذکر است که بيمارى کرونا، از حدود سه ماه به اين طرف در قدم نخست در شهر وهان چين و سپس به شمار زیاد کشورهای جهان شيوع پيدا نموده است. به اساس گزارش ها بيشترين آمار مصابين در چين، ايران و ايتاليا مى باشد.

به اساس گزارش ها، تا کنون بيش از صدهزار تن به اين بيمارى مصاب شده اند، که از اين جمله بيش از ٣٣٠٠ تن جان باخته و ٤٠ هزار تن پس از عرضۀ خدمات صحى، صحت ياب شده و متباقی تحت تداوی قرار دارند.

اما گزارش ها می رساند که تلفات ناشی از این بیماری و افرادی که تازه به این ویروس مبتلا می شوند، در چین رو به کاهش است.

 متخصصين امور صحى مى گويند که براى وقايه از اين بيمارى، بايد در کنار استفاده از ماسک، روزانه به طور مکرر دستان را با آب و صابون شسته و از قول دادن و روبوسى خود دارى شود.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر