زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ولسی ­جرگه:معین ارگان های محل به لوی څارنوالی معرفی شود

ولسی ­جرگه:معین ارگان های محل به لوی څارنوالی معرفی شود

author avatar
1 Jul 2020 - 15:18
ولسی ­جرگه:معین ارگان های محل به لوی څارنوالی معرفی شود
author avatar
1 Jul 2020 - 15:18

کابل(پژواک،۱۱سرطان ۹۹): برخی اعضای ولسی جرگه حذف لقب "امپراتور" به احمد شاه بابا را از سوی معین ارگانهای محلی توهین به شخصیت احمد شاه بابا خوانده خواهان برکناری و معرفی وی به لوی څارنوالی شدند.

به اساس دو مکتوبی که به دسترس آژانس خبری پژواک قرار گرفته است ، محمد سرور جوادی معین پالیسی و مسلکی ارگانهای های محل، احمد شاه بابا را به عنوان امپراتور قبول ندارد.

در کاپی مکتوب که در اختیار پژواک قرار گرفته است، آمده است که جوادی بر لقب امپراتور خط کش کرده و به همکاران اش توصیه کرده که مکتوب را اصلاح کنند و در کاپی مکتوب دیگر کلمه امپراتور ذکر نشده است.

این مکتوب به منظور ترمیم مجدد حرم سرای احمد شاه بابا عنوانی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت کندهار به امضا جوادی فرستاده شده است.

عملکرد معین پالیسی و مسلکی ارگانهای محل  امروز با خشم نماینده گان مردم در ولسی جرگه مواجه شد.

آرین یون نماینده مردم ننگرهار در ولسی جرگه در اشاره به دو مکتوب و حذف کلمه امپراتور گفت که احمد شاه بابا افتخار افغان ها می باشد و معین ارگانهای محل به او توهین کرده است.

وی بدون ارایۀ جزییات در خطاب به اعضای جرگه ،گفت:«در مقابل بچه اندر های سلیمانی صدای تان را بلند کنید، او باید برکنار و به څارنوالی معرفی شود.»

محمود خان نصرت نماینده مردم کندهار دراین جرگه گفت که معین ارگانهای محلی به شخصیت احمد شاه بابا توهین کرده است و باید او برکنار شود.

وی گفت که احمد شاه بابا مؤسس افغانستان بوده و هیچ کس نمی تواند از شهکاری های او چشم پوشی کند.

او می گوید که مردم در برابر این توهین خاموشی اختیار نمی کنند و باید حکومت او را به څارنوالی معرفی بکند زیرا او مرتکب خیانت شده است.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز حذف کلمه امپراتور را توهین خواند و خواهان برکناری و معرفی او به څارنوالی شدند.

میر رحمان رحمانی رییس ولسی با اشاره به حذف کلمه امپراتور ازنام احمد شاه بابا گفت که همه مقام های دولتی مکلف مى باشند که به قهرمانان احترام بکنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر