زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“پلان طالبان برای سقوط ولسوالی های پروان ناکام ماند”

“پلان طالبان برای سقوط ولسوالی های پروان ناکام ماند”

author avatar
28 Jul 2020 - 17:16
“پلان طالبان برای سقوط ولسوالی های پروان ناکام ماند”
author avatar
28 Jul 2020 - 17:16

چاريکار (پژواک، ۶ اسد ۹۹): رييس امنیت ملی پروان می گويد طرح شورا های کویته و پشاور طالبان برای سقوط دادنِ ولسوالی های پروان ناکام شده است.

جمیع‌الله نورستانی ریس امنیت ملی پروان این سخنان را در برگزاری تجلیل از روز بیرق ملی افغانستان که در مقر ولایت پروان با اشتراک صدها تن تدوير شده بود بیان کرد.

وی می افزاید که حملات تهاجمی پی در پی گروه طالبان در ولسوالی های این ولایت در یک ماه اخیر توسط نیروهای امنیتی به عقب زده شده و طالبان در حملات خود ناکام شده اند.

وی گفت: "شورای کویته و شورای پشاور هیتئ فرستادند که دستاورد داشته باشند, پلان سقوط ولسوالی کوه صافی به دست آنان را داشتند ؛ بعد از آن یکی از ولسوالی های غوربند ها را می خواستند سقوط دهند,راه را بند کنند,حمایت مالی جمع کنند, نتوانستند, در شینواری حمله کردند با تلفات سنگین خجل شدند."

فضل الدین عیار والی پروان می گوید کسانی که اهانت به بیرق ملی کشور می کنند "از افغانستان نیستند، حتی مسلمان نیستند."

وی در مورد حملات تهاجمی گروه طالبان نیز اشاراتی داشته و گفت: "در یک ماه اخیر طالبان حملات وحشیانه داشتند، در غوربند در یک حمله ۷جسد را به آتش کشیدند، در قانون اسلام نیست که به اجساد بی حرمتی شود."

غلام سنایی ستانکزی قوماندان امنیه پروان می گفت که نيروهای امنيت برای دفاع از وطن و برای در اهتزاز نگهداشتن بیرق افغانستان با گروه های مختلف می جنگند.

او افزود: "در برابر دشمنانی که امنیت را مختل کنند هیچ گونه ترحمی صورت نخواهد گرفت، در برابر مجرمین جنایی به کمک و یاری مردم و اتکاء به خداوند روز به روز در حال بهبودی استیم ؛ ما آماده گی‌ داریم که روز ها عید را تامین امنیت کنیم تا شما عيد را تجلیل کنید."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر