زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيش از١٧٠٠ خانواده درغوربه آب آشاميدنى صحى دسترسى مى يابند

author avatar
24 Aug 2020 - 13:56
author avatar
24 Aug 2020 - 13:56

 کابل(پژواک،۳ سنبله ۹۹): وزارت احيا و انکشاف دهات از آغاز کار يازده پروژۀ آبرسانى در ولايت غور خبرداده مى گويد که با تکميل  آن بيش از ١٧٠٠ خانواده به آب آشاميدنى صحى دسترسى خواهند يافت.

در خبرنامۀ اين وزارت که امروز منتشر شده، آمده است که کار تطبیق ۱۱ پروژۀ آبرسانی به ارزش نزدیک به ۳۱ میلیون افغانی از سوی برنامۀ ملی آبرسانی وحفظ الصحه روستایی وزارت احیاوانکشاف دهات در روستاهای مدرسه، تله‌ها، گنده آب سفلی، گنده آب علیا، گنده آب وسطی، غالک رضاها ودهن جرمتون ولسوالی فیروزکوه وروستاهای سفیدریگ نوآسمان، نونیکه، ده پتاب، وته پور و نواوتاق ولسوالی لعل وسرجنگل ولایت غور آغاز شد.

منبع مى نويسد که این پروژه‌ها شامل تأسیس۱۴ ذخیرۀ آب آشامیدنی صحی، ساختمان چشمه‌ها، اعماردیوارمحافظتی برای چشمه، فشارشکن‌ها، اتاق پمپ، نصب سولرها، احاطه برای سولرخانه‌ها و نصب شیردهن‌ها و میترها با ملحقات آن می ‌شود.

وزارت احيا و انکشاف دهات مى گويد که در جریان تطبیق این پروژه‌ها ٢١ هزار روز کاری برای باشندگان آن مناطق یاد شده ایجاد شده وبا تکمیل آن‌ ها   ۱۷۱۷ خانواده به آب آشامیدنی صحی دسترسی خواهند یافت.

در ادامۀ خبرنامه آمده است که غور از جمله ولایات مرکزی افغانستان است که باشندگان آن با کمبود آب آشامیدنی و مشکلات ناشی از خشکسالی سال‌های اخیر در کشور، دست و پنجه نرم می‌کنند و از این رو، وزارت احیا و انکشاف دهات با تطبیق پروژه‌های آبرسانی بیشتر تلاش در کاهش اثرات خشکسالی و تهیۀ آب آشامیدنی صحی برای مردم این ولایت دارد.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر