زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل است

حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل است

author avatar
25 Oct 2020 - 15:43
حکمتیار: ایجاد حکومت موقت یگانه راه حل است
author avatar
25 Oct 2020 - 15:43

کابل (پژواک، ۴ عقرب ۹۹): رهبر حزب اسلامی افغانستان، ايجاد حکومت موقت را يگانه راه حل در افغانستان مى داند؛ اما حکومت در واکنش به اين اظهارات مى گويد که حکمتيار در چهار دهۀ اخیر، به غیر از مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار، هیچ پیام دیگری به مردم افغانستان نداشته است.

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که به تاريخ ۲۸ میزان برای گفتگو با مقام های پاکستانی در مورد روند صلح افغانستان به اسلام آباد سفر کرده بود و در این سفر با مقام های عاليرتبۀ پاکستان به شمول عمران خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی وزیر خارجۀ این کشور دیدار و گفتگو نموده است.

حکمتیار، امروز ٤عقرب  در نشست خبری در کابل، در بارۀ نتایج  این سفرش به خبرنگاران معلومات ارايه کرد و گفت که صلح در افغانستان تأمین خواهد شد و او این کار را انجام خواهد داد.

موصوف افزود که پاکستان به او اطمینان داده‌است که در روند صلح افغانستان، صادقانه کار خواهد کرد.

به گفتۀ وی، طالبان حکومت کنونی را نمی‌خواهند و يگانه راه حل ايجاد حکومت موقت مى باشد. 

او در واکنش به نا امنی‌هاى اخير درکشور گفت که تأمین امنیت، مسئولیت حکومت است و اگر نمی‌تواند، باید این مسئولیت را به مردم بدهد.

اين درحاليست که گلبدين حکمتیار، پنج روز قبل در یک نشست خبری در پاکستان گفته بود: "امریکا در افعانستان شکست خورده و به جز از بیرون شدن دیگر چاره ندارد."

موصوف، گفتگوهاى صلح در دوحه را نیز مورد  انتقاد قرار داد و افزود: «مذاکرات کنونی دوحه تنها بین یک تیم ارگ و طالبان است و مذاکرات تمامی افعانان نیست؛ زیرا در این مذاکرات شمار زیادى احزاب سیاسی شریک نیستند. ما نیستیم، نیاز است که یک اجماع بیاید و بعد از آن، با نظر واحد وارد مذاکره شویم.»

اين سخنان حکمتيار، با واکنش هايى درحکومت مواجه شده است.

صدیق صدیقی سخنگوی رئیس جمهور، پس از نشست خبرى حکمتيار در صفحۀ تويترش واکنش نشان داد.

وى نوشته است: «به فضل خداوند(ج) که در کشور ما آزادی بیان است و‌ حکومت هم به آزادی های سیاسی متعهد است. این آقا[حکمتيار] اما، در چهار دهۀ‌ اخیر، به غیر از چنین جمله‌هایی و مخالفت با نظام‌های بر سر اقتدار، هیچ پیام دیگری به مردم افغانستان نداشته است، مردم در برابر این نوع سخنان بی تفاوت اند.»

از سويی هم شاه حسین مرتضوی مشاور ارشد رئيس جمهور در امور فرهنگی، در صفحه تویتر خود نوشته است: «حکمتیار، نسخۀ حکومت موقت با خود آورده است.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر