زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بخاطر کشته شدن يک عالم دين در بدخشان تجمع اعتراضى برگزار شد

بخاطر کشته شدن يک عالم دين در بدخشان تجمع اعتراضى برگزار شد

author avatar
26 Oct 2020 - 14:36
بخاطر کشته شدن يک عالم دين در بدخشان تجمع اعتراضى برگزار شد
author avatar
26 Oct 2020 - 14:36

فيض آباد(پژواک، ٥عقرب ٩٩): ده ها تن از باشنده گان ولسوالى ارگو در ولايت بدخشان، بخاطرکشته شدن يک عالم دين در آن ولايت، دست به اعتراض زده و از مسئولان اين ولايت خواستند که جلو کشتار عالمان دين را بگيرند.

اين اعتراض کنندگان که تعداد شان به ١٠٠ تن مى رسيد، صبح امروز ٥ عقرب در مقابل مقام ولايت بدخشان در شهر فيض آباد  تجمع نمودند.

آنها گفته اند که شب گذشته، يک عالم دين به نام حاجى عبدالحفيظ در قريۀ تاقچه دره ولسوالى ارگوى بدخشان، از سوى افراد مسلح ناشناس به قتل رسيد.

اعتراض کنندگان  پس از صدور قطعنامۀ، نزد سرپرست ولايت رفتند و خواستار دستگيرى عاملين اين قتل شده و هشدار دادند که اگر به خواست آنها رسيدگى نشود، از ديگر گزينه ها استفاده خواهند کرد.

فدا محمد الفت باشندۀ قريه تاقچۀ ولسوالى ارگو در بدخشان، به پژواک گفت که حفيظ، ديشب پس از اداى نماز خفتن در مسجد، هنگامى که خانه مى رفت، افراد مسلح ناشناس بر او شليک نمودند.

موصوف  کشته شدن عالمان دينى را غير قابل قبول خوانده، خواستار شناسايى و مجازات عاملين اين قضيه شد.

در همين حال، فدا محمد يک تن ديگر از باشندگان قريه تاقچۀ ولسوالى ارگو گفت که اگر به خواست شان رسيدگى نشود و عاملين اين قضيه بازداشت نشوند، به تظاهرات خشونت آميز دست خواهند زد.

اخترمحمد خيرزاده معاون و سرپرست مقام ولايت بدخشان، ضمن محکوم نمودن اين حادثه، به اعتراض کنندگان وعده سپرد که به اين قضيه رسيدگى خواهد شد.

وى گفت که هرچه زودتر، به مسئولين امنيتى بدخشان هدايت مى دهد تا اين قضيه را به طور جدى پيگرى و عاملين قتل عبدالحفيظ را شناسايى و بازداشت نمايند.

 اين درحالى است که ثناءالله روحانى سخنگوى پوليس بدخشان، صبح امروز به رسانه ها گفته بود که اين شخص عالم دين نيست و يک فرد عادى بود، هيچ گونه مسئوليت دولتى و يا امام کدام مسجد نبوده است.

وى گفت که قاتلين اين شخص، چهار تن بودند که از ساحه فرار کرده اند.

موصوف خاطرنشان ساخت که پوليس، در زمينه تحقيقات را آغاز کرده تا هرچه زودتر عاملين اين قضيه را بازداشت کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر