زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

لوى څارنوالى: در سال روان به سه هزار قضيۀ خشونت عليه زنان رسيدگى شده است

لوى څارنوالى: در سال روان به سه هزار قضيۀ خشونت عليه زنان رسيدگى شده است

author avatar
27 Oct 2020 - 17:11
لوى څارنوالى: در سال روان به سه هزار قضيۀ خشونت عليه زنان رسيدگى شده است
author avatar
27 Oct 2020 - 17:11

کابل (پژواک، ۶ عقرب ۹۹): لوی څارنوالی می گوید که فاعل قضیه تجاوز بر دختر خردسال در فاریاب، به ۲۰ سال حبس محکوم شده و از آغاز سال روان تا اکنون، به سه هزار قضیۀ خشونت علیه زنان رسیده گی کرده است.

این در حالی است که به تاريخ ۱۹ اسد سال روان، مقام های محلی ولایت فاریب گفته بودند که یک سرباز اردوی ملی، به یک دختر هفت ساله در مرکز ولسوالی بلچراغ این ولایت تجاوز جنسی کرده است.

سینا شنا منصور معاون لوی څارنوالی در امور مبارزه با خشونت علیه زنان، تخلفات اطفال و حقوق بشر، امروز ٦ عقرب در یک نشست خبری در کابل گفت که ۲۸۷ تن که متهم به جرم خشونت علیه زنان بودند و روند تحقیق از آنان از سوی لوی څارنوالی تکمیل شده بود، از سوی نهادهای عدلی و قضایی محکوم به مجازات شده اند.

وی افزود که از میان قضایای حاد خشونت علیه زنان، ۱۷۳ مورد آن را قضایای تجاوز جنسی تشکیل می دهد که از سوی لوی څارنوالی، مورد رسیدگی قرار گرفته است.

به اساس معلومات وى،  لوی څارنوالی از آغاز سال مالی ۱۳۹۹ تا اکنون، به ۳ هزار قضیۀ خشونت علیه زنان که در څارنوالی های منع خشونت علیه زنان در سراسر کشور ثبت گردیده، رسیدگی کرده است

وی همچنان  گفت که فاعل قضیه تجاوز جنسی بر یک دختر خردسال در ولسوالی بلچراغ ولایت فاریاب که یک سرباز اردوی ملی است و تحقیقات آن از جانب لوی څارنوالی تکمیل شده بود، از سوی محاکم به ۲۰ سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات شده و اکنون در زندان بسر می برد.

منصور همچنان گفت که فاعل قضیه تجاوز و قتل یک زن در ولایت جوزجان، به ۳۰ سال حبس تنفیذی محکوم به مجازات گردیده و دوسیه فاعلان قضیه تجاوز جنسی بالای یک پسر خردسال در کندهار که منجر به فوت او نیز شده بود، از جانب څارنوالی محول محکمه شده است.

او  تصریح کرد که دوسیه فاعل قضیه تجاوز بر عفت در ولایت بلخ، در مرحلۀ فرجام خواهی قرار دارد و محول ستره محکمه گردیده است.

او اضافه کرد که دوسیۀ هفت تن از فاعلان قضیۀ تجاوز بر دو زن در ولایت کاپیسا، در حال حاضر در څارنوالی امنیت ملی است و سایر عاملان آن تحت تعقیب قرار دارند.

بربنیاد ارقام لوی څارنوالی، بیشترین عاملان  قضایای خشونت علیه زنان به ویژه قضایای تجاوز جنسی را ولایت های کابل، بلخ و هرات به خود اختصاص داده اند.

همچنان در این کنفرانس خبری؛ جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی گفت که حمایت و دفاع ازحقوق وآزادی های مردم، از مسئولیت های لوی څارنوالی است و رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان در اولویت کاری آن قرار دارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر