زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک جنراتور بزرگ در یک دفتر موسسۀ صحی در کابل مفقود شده است

یک جنراتور بزرگ در یک دفتر موسسۀ صحی در کابل مفقود شده است

author avatar
15 Nov 2020 - 15:31
یک جنراتور بزرگ در یک دفتر موسسۀ صحی در کابل مفقود شده است
author avatar
15 Nov 2020 - 15:31

کابل (پژواک، ۲۵ عقرب ۹۹): یک جنراتور بزرگ موسسۀ ابن سینا افغانستان در کابل دزدیده شده است و یافته های ابتدایی پولیس نشان میدهد که در این قضیه برخی از کارمندان این موسسه و شفاخانۀ احمدشاه بابا دست دارند.

موسسۀ خصوصی ابن سینا افغانستان در یک تعمیر در احمدشاه بابا مینۀ کابل فعالیت دارد. در یک بخش این تعمیر شفاخانۀ دولتی احمدشاه بابا نیز فعالیت می کند.

این موسسه از سال 1375 بدینسو در برخی ولایات مراکز صحی دارد و برای ارتقای سطح عملی داکتران برنامه ها نیز دارد.

داکتر انورالحق جبارخیل رئیس این موسسه به آژانس خبری پژواک گفت که حدود یک هفته قبل از دفتر مرکزی این موسسه در احمدشاه بابا مینه، یک جنراتور بزرگ به سرقت برده شده است.

وی میگوید: ((جنراتور گم شده یکی از جنراتورهای بزرگ بود که از سوی اتحادیۀ داکتران بدون سرحد در افغانستان (ام اس اف) به این موسسه داده شده بود.))

پژواک در مورد ظرفیت این جنراتور از موصوف پرسید؛ اما وی در این خصوص جزئیات ارایه نکرد.

وی دزدی این جنراتور را کار برنامه ریزی شده میخواند و میگوید که تهکاوی و طبقۀ اول این تعمیر در کنترول شفاخانۀ دولتی احمدشاه بابا می باشد و امنیت تمام این ساختمان را نیز به دوش این شفاخانه است.

اما عبدالستار حنانزی رئیس شفاخانۀ احمدشاه بابا میگوید که جنراتور دزدیده شده مربوط به این شفاخانه نیست.

وی میگوید: “جنراتور گم شده از موسسۀ ابن سینا افغانستان است؛ بخاطری با ما ربط ندارد که ملکیت این موسسه است و مسئولیت آن نیز بدوش خود آن است.”

به گفتۀ وی، در ساختمان این موسسه تنها تهکاوی و منزل تحتانی این تعمیر با هماهنگی وزارت صحت عامه به شفاخانۀ دولتی احمدشاه بابا داده شده است و این شفاخانه مسئولیت نگهداری مکان و مواد موسسه ابن سینا افغانستان را به دوش ندارد.

څارمن اجمل احمدزی آمر حوزۀ دوازدهم امنیتی شهر کابل میگوید که تحقیقات پولیس در مورد این قضیه جریان دارد و یافته های ابتدایی نشان میدهد که برخی از کارمندان شفاخانۀ احمدشاه بابا و موسسۀ ابن سینا افغانستان در این قضیه دخیل اند.

نامبره بدون ارایۀ جزئیات افزود که با افراد دخیل در این قضیه تماس گرفتند؛ اما آنها حاضر نشدند و پولیس بزدوی امر دستگیری آنها را صادر خواهند کرد.

Views: 80

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر